Film: Skoda Favorit / Doradnik Kupywacza Samochody Używane

Zapraszam na film o Skodzie Favorit.

Zapraszam do sklepu po Doradnik Kupywacza Samochody Używane – 156 modeli opisanych w ebooku za 10 zeta. Kliknij w link – jest lista samochodów i przykładowa strona.

Tagged: Tagi:
  1. dr. Kamil

    Problem półki rozwiązał Hyundai za pomocą gumek. Forman okrutnie mi się podobał, kiedyś był jako nagroda w Telefoniadzie.

  2. Zaściankowy

    Podobnie sprawę załatwiła Lancia i Fiat w kilku modelach. Jest gumka. Problem jest jednak gdy gumka się wyrobi.

  3. Sebastian Fischer

    Zbigniewie Łomniku, gdy chciałem Ci dać moją Skodę Favorit do recenzji, to powiedziałeś, że interesują Ciętylko Formany, a tu proszę… Co się zmieniło…? Ja mam 26 lat i jeżdżę na codzień moim Favoritem z LPG, ogólnie to jest wolna i wolno się rozpędza, ale jak już sięrozpędzi, to potrafi mknąć po autostradzie w porywach do 180 km/h. Ta Twoja recenzowana ma gril i felgi z 3 generacji, a w 91 r., robili 2 generację, która właśnie posiadam. Z ciekawostek, to jest też ogromna popielniczka, którą odkryłem dopiero rok po eksploatacji tego auta, wcześniej nie wiedziałem, że tam coś jest. A te klamki od drzwi wewnątrz się potrafią urwać, w ogóle dziadowskie materiały do całego auta użyto…

  4. Ignorant

    Czechosłowacja się ropadła w 1993, więc zegary są właściwie podpisane.

  5. KIEROWCA

    Dla mnie jak rozleciała się półka w Polonezie – (plastikowe „sworznie” z zatopionym drutem wciśnięte tylko na jej końcach) to po prostu puściłem przez całą jej szerokość rurkę od takiego wieszaka łazienkowego. Ludzie często mają to nad wanną albo na balkonach krytych – kilka rurek/kształtowników wisi na sznurkach i można zmieniać ich wysokość. Oczywiście nie byłbym sobą jakbym sznureczków półki z połamanymi plastikowymi pętelkami nie zastąpił zwykłym syntetycznym sznurem do bielizny wiązanym na supeł. Trzeba umieć improwizować, samemu coś wymodzić a nie tylko kupować nowe.

  6. Wariator Wentylatora

    Fenomen klapy hatchback/kombi Favoritki został powielony w Felicii.
    Silnik z wtryskiem przy codziennym użytkowaniu na krótkich dystansach z zasilaniem LPG naprawdę niezniszczalny, a w wersji 1.4 awansował do Octavi I na lokalnym rynku.
    Łańcuch rozrządu i reduktor gazu co 100 Kkm i to wszystko.
    Obciążenie dla budżetu domowego jak i prestiż żaden, ale za suchy garaż to auto zrobi wszystko.
    Z rozpórką mniej koroduje, bo mniej nadwozie faluje.

  7. Miałem felicie i chyba ten favorit bardziej mnie do siebie przekonuje. Chociaż fakt faktem 1.3mpi było nie do rozjebania. Wkręcał się na obroty jakby miał się zaraz rozlecieć ale niee nie chorował na nic. Nawet można powiedzieć ze wygrałem kilka zakładów z tym związanych hehe ale favorita trochę škoda byłoby tak traktować. Felicja to tam sral pies

  8. Moi rodzice mieli nową Favoritkę w 1993 roku i tak im przypadła do gustu, że do dziś jeżdżą Skodami. W moim odczuciu Favorit była lepsza niż Fabia 1, która rodzice mieli później. Lepsza, bo niczego nie udawała i nigdy nie zawiodła w trasie. Co do dynamiki to z dzisiejszej perspektywy żadna Favorit nie będzie demonem prędkości ale warto pamiętać, że konfiguracje tego 1,3 z gaźnikami i wtryskiem, z katalizatorem i bez były bardzo różne i co za tym idzie parametry mogły się bardzo różnić. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h od 17 do 13 sekund. Prędkość maksymalna od 137 do 160 km/h. „Nasza” Skoda na autostradzie A4 między Krakowem a Katowicami wyciągała licznikowe 165 km/h z wakacyjnymi bagażami i 4 osobami na pokładzie. Tam gdzie na filmie wskazywana jest zaślepka u nas był włącznik przednich świateł przeciwmgielnych. Niewykorzystana była tylko zaślepka pod włącznikami oświetlenia pozycyjnego (górny) i mijania (środkowy). To też jest moim zdaniem ciekawostka, że od tego były dwa odrębne guziki a nie jakiś np. dwupozycyjny. Ten środkowy był u nas wciśnięty na stałe w praktyce.

  9. Była jeszcze Skoda Praktik … taki van bez tylnych szyb na Formanie. Kurde… jak Ja kiedyś chciałem mieć Skodę Favorit LX/GLX ( z liftem zrobionym przez VW ) … masakra. Stary silnik 1.3 rozwiercony do 1.4 był również w Fabiach 1 i Octaviach 1 …miał 75km i wielopunktowy wtrysk. Teraz mam Octavię 1 TOUR 1.6 z 2009 i mam problem… niestety nie produkują już takich aut i nie wiem co będzie następcą

  10. Bartosz

    Pamiętam jak w Motorze bodajże z jesieni 2003 roku w dziale używane było porównanie aut z demoludów czyli Polonez Samara i Favorit. Pamiętam że strasznie jarałem się wtedy Skodą.

  11. benny_pl

    tez mi sie zawsze podobala Farvoritka ale jakos nie mialem nigdy.. poloneza mialem i byl beznadziejny, Samara byla bardzo fajna ale gnila przeokropnie, Floridy bylo zawsze bardzo malo wiec ja bym jej raczej nie bral pod uwage, nie znam nikogo kto by ja mial, juz czesciej trafialy sie Dacie Nova i Lady 110/111

  12. Pamiętam że w Motorze bodajże w 2003 roku w dziale używane było porównanie aut z demoludów. Byl Polonez Samara i Favorit. Pamiętam że bardzo jarałem się wtedy Skodą.

  13. Favorit z pokrowcami, to creme de LA creme polskiego grzybiarstwa. Kapelusznik, pokrowce i Favorit= 100% mushroom approved.

  14. El77777

    Mam pytanie: dlaczego nie ma tu od 2 tygodni żadnych zajawek filmów ani artykułów?

  15. Piękny przykład Favoritki sedan stoi w muzeum Skody w Mlada Boleslav. Na półce obok wersji hmm… plażowej? Kto był to wie.

Comments are closed.