Kojarzycie dookolafiata.pl? To strona pary młodych ludzi, Pawła i Asi, którzy postanowili objechać świat Fiatem 125p kombi. Pomysł jest świetny, a wykonanie jeszcze świetniejsze. O dookolafiata zrobiło się głośno, kiedy swoim samochodem dojechali aż do Chiang Mai w Tajlandii, gdzie spotkali Poloneza.
Opublikowany przez dookolafiata.pl Wtorek, 19 lutego 2019
Nietrudno się spodziewać, że po drodze robią też zdjęcia gratów i krajobrazu motoryzacyjnego. A że jechali przez kraje, które raczej mało kto odwiedza turystycznie, to mogą się pochwalić naprawdę imponującą kolekcją graciarskich znalezisk. Ja też mogę się pochwalić, że dostałem od Pawła paczkę zdjęć do EXKLUZIWNEGO ULTRA MIKSU do pokazania na złomniku. Pojedziemy sobie taką trasą: Turcja – Iran – Pakistan – Indie i Nepal – Birma.
Zdjęć było tak dużo, że wybierałem je parę dni, a wetransfer ledwo dał radę ogarnąć tak wielki plik. Co lepsze, ściągnięty plik był zipem, w którym były zapakowane Rary. Po rozpakowaniu wszystkiego smakowity azjatycki złom niemal wysypał mi się z komputera.
Miks podzieliłem na 2 wpisy. Dziś – Turcja, Iran i Pakistan (większa połowa). Jutro wieczorem – Indie i Birma (mniejsza)
Część 1. Turcja.
Turcja wschodnia to bieda i smutek. Wygląda miejscami gorzej niż inne kraje bliskiego wschodu uznawane powszechnie za mniej rozwinięte. Ale dzięki temu jest ciekawsza pod względem graciarskim. Jakbym miał trzech synów, to bym ich nazwał Toros, Tofas i Anadol.

Poznajcie Anadola. Anadol bazuje na Fordzie Cortina i jest własnym produktem tureckim. Oto model A2 z połowy lat 70.

Tymczasem zwróćmy uwagę na ten wspaniały badge-engineering prosto z czeluści korporacyjnego geniuszu GM.

Renault 12 to prawdziwy światowy model Renault. Doczekał się ok. 30 różnych wcieleń, od Rumunii, przez Turcję, po Hiszpanię, Kolumbię i brazylijską współpracę z Fordem.
Część 2. Iran.

40% rynku irańskiego to Saipa, czyli różne inkarnacje Kii Pride/Forda Festivy/Mazdy 121. Jest to „nowy model”, debiutował w 1986 r…

Nie ma jednak startu do zdecydowanie najważniejszego samochodu irańskiego: Zamyad-Saipy Z24. Ten wóz jest wszędzie.

Jeśli sądzicie że pierwszy Logan to już prehistoria – nic z tych rzeczy. Spójrzcie, jak pięknie prezentuje się jako Renault Tondar FL.

Smart Parking! A u nas się nie da. Parę takich wież rozwiązałoby problem wielu osiedli i uwolniło przestrzeń.

To jest ciekawostka. Chińczycy montują na miejscu Chery A5 pod marką lokalnej montowni MVM. Endemit.
Część 3. Pakistan
Pakistan to przerąbany kraj. Jedzie się z obstawą policyjną. Panuje bieda, jeżdżą japońskie graty albo produkcja indyjska montowana lokalnie jako Maruti-Suzuki. Najciekawszą rzeczą do oglądania są ciężarówki.

Ten chiński motocykl powstaje od lat w tysiącach odmian na cały świat, tzn. ten świat którego my nie widzimy.

Chyba najciekawszy pojazd z całego Pakistanu, GAZ69 pożeniony z Land Cruiserem J40 (lub czymś podobnym).

To jest chyba ciężarówka marki Tata, która była dostępna z taką śmieszną półszoferką do własnej zabudowy.
Dobry miks. Dawno takiego nie było. Kawał męskiej przychody taka wyprawa.
czy to co Cię pokonało to Saipa Tiba 2?
Światła na ciężarówce Tat wyglądają na lampy od ciężarówek Renault.
Bardzo smaczne
Nie widać ramy – czy prosta czy z łukami nad mostami ale sądząc po przedniej szybie to chyba bardzie Muscel niż Gaz69
Takie smart parkingi to niby w Bydgoszczy robią tam gdzie Makrum, trochę tam tego widać, ale w sumie to szczegółów nie znam. A co do motocykla/motoroweru będącego piątą wodą po kisielu po Hondzie Cub, to u nas przecież też ostatnio jest tego od cholery.
Liczyłem, że zobaczę irańską licencyjną Xantię;(
”Ciekawe ile czasu schodzi na ozdobienie jednej ciężarówki.”
To się zapewne nie kończy nigdy.
Hurgot Sztancy – 99% że tak.
Kobiecie najlepiej podarować Tofasa Serce.
Gruby mix . Załoga Fiata 125 p zrobiła kawał dobrych szrotowych zdjęć
Jak do meczetu, to w piątki jeździł
Samopoziomująca gwiazda w pomarańczowym Iranie – Mercedesie – genialne!
ten Gazo podobny pojazd to Północno-Koreański KAENGSAENG 68
Bez Laurela się nie liczy
„Chevrolet” montowany lokalnie na pierwszym zdjęciu (obok pomarańczowej wywrotki z lewej) to raczej Buick Skylark (1974-79) a na drugim zdjęciu niżej jest dopiero Chevrolet Nova z tego samego okresu. W zasadzie to jest pewnie na tej samej platformie GM razem z Oldsmobilem Omegą.
Pakistańskie ciężarówki i autobusy to mi się skojarzyły z takim miksem hinduskiego zdobnictwa pojazdów połączonego z japońskim stylem Dekotora
Co do zdjęcia podpisanego:
>Ten samochód z tyłu, biały, po lewej. Pokonał mnie. Nie wiem co to jest! AAAAA!!!
Dzięki wiesz… I teraz musiałem siedzieć i węszyć. Wyszło, że to jest to Saipa Tiba 2
na zdjęciu opisanym:
>To jest chyba ciężarówka marki Tata, która była dostępna z taką śmieszną półszoferką do własnej zabudowy.
To jest Bedford J6, chyba najpopularniejsza ciężarówka w Pakistanie
Teraz wyjaśnijcie mi proszę:
Czemu u licha ktoś nakłada/nakladał budy od renault 5 na podwozie od Kii Pride?
Wyobraziłem sobie Transformersów w wersji pakistańskiej LOL
W Turcji po raz pierwszy widziałem na żywo Mazdę Bongo. Taką stojącą- żyjącą. I mam nawet zdjęcie!
Ten niebieski pickup to nie Mazda 2200 (czy dokładniej: b1800/b2000), tylko Toyota Hilux, co zresztą ma napisane na dekorze 😉 Nie wiem, czy są spokrewnione, wiem tylko, że b1800 to kuzyn Forda Couriera.
PS. Obserwuję Pawła i Asię na insta od prawie początku ich podróży i mega im kibicuję. Prosiłem ich o fotki ciekawych aut i obiecali, że się pojawią, no ale, że tutaj to już totalnie miłe zaskoczenie. A mówią, że Infinity War to najlepszy crossover… ;D
@Twingo Irańczycy mają tak w zywczaju, video Peugeot Roa, czyli 405 na podwoziu Paykana.
Tu nasuwa się pytanie, czy te ich wszelkie wariacje nt. 405 są na podwoziu Peugeota czy tylko budy Peugeota, a podwozia Paykana. Męczy mnie to.
Fajny miks.
Ale jednak fiat 125p jest najbardziej stylowy.
Nie wiem czemu ten design tak uwielbiam.
Fajny miks.
Ale jednak fiat 125pvma najwięcej stylu.
Nie wiem dlaczego tak uwielbiam ten design.