Film: Łada Samara, szczyt radzieckiej technologii

Od następnego filmu parę zmian. Tym razem po staremu.

Tagged: Tagi:
  1. Ten nosek w Samarze, co tak odstaje jakoś na przełomie lat 80/90 usunęli i dali tam jednolitą blachę. Mój sąsiad w ’97 roku kupił nową Samarę z salonu. Z nowszym przodem i silnikiem 1.5 z wtryskiem jednopunktowym. I tak wszyscy pukali się w głowę, bo w salonach stała już 110/111…

  2. benny_pl

    mialem Samare czerwona 3 drzwiowa 1.5 lpg 🙂 szla jak wsciekla, motor rakietu, niestety gnila jak wsciekla, ale jezdzila fajnie i palila tylko 10l gazu

  3. dr. Kamil

    Jestem rozczarowany, jak byłem mały to zawsze mi się wydawało, że Samara jest taka do***a i spoko a tu proszę, lekki śmietnik.

  4. polobis

    Ja tam wolałbym z napisami ten film. Nie mam dźwięku.

  5. Faktycznie samara 1500 uchodzi za tą z największym silnikiem (pomijając wankle). Ale chyba dość wcześnie w tym aucie pojawił się także silnik 1600, lecz ekstremalnie chyba spotykany w Polsce i w państwach zachodnich. W latach 90-tych samary 1600 startowały w rajdach, ale kiedyś czytałem, że to były auta przygotowywane gdzieś na Litwie, więc może także silnik (a więc nieseryjne). Ale od połowy lat 90-tych w katalogach samochodów świata widniała już samara z silnikiem 1600. W wersji gaźnikowej chyba coś około 80 PS, a potem z wtryskiem, jak dobrze pamiętam, ok. 100 PS (ale to chyba już po roku 2000). Ja sam z czasów liceum (początek lat 90-tych) pamiętam, jako że Łady mnie zawsze kręciły, że na jednym z parkingów w Dąbrowie G. stała samara (3 drzwiowa chyba) i na klapie miała, ku mojemu zaskoczeniu, 1600 S. Wrzuciłem nawet wtedy temat na forum lady w Polsce, to mało kto mi wierzył (sugerując, że może ktoś plakietkę z łady 2107 z silnikiem 1600 przykleił). Natomiast, jak wejść na rodyjskie strony z ładami, to samary z silnikiem 1600 całkiem często się trafiają (ale chyba faktycznie częściej w nowszych rocznikach, niż starszych).

  6. TomiTurbo

    Mazda MX5 NB też ma podświetlenie tablicy w klapie, które po otwarciu klapy robi tez za podświetlenie przestrzeni bagażnika 😉

  7. Klawisz od świateł z Nivy. Tak samo umiejscowiony. Kratki nawiewu tez z Nivy. Wyglądają na tak samo koślawe i tak samo skrzypiące. A poza tym- jaka wspaniała widoczność z kabiny. I komu to przeszkadzało?

  8. benny_pl

    tego przelacznika swiatel mozna przeciez wogole nie dotykac, w Ladach tak samo jak w Fiatach swiatla gasna jak sie wylaczy stacyjke

  9. Salon Polska to bylo stulejarstwo (jak mawia motobieda). Twardziele kupowali samary i tavrie od Ruskich.
    Samary byly niezle jak na tamte czasy i dobrze sie prezentowaly, szczegolnie jak byly w metaliku.

  10. Podobnie jak O Multipli myślałem kiedyś o kupnie Samary – ale jednak nie byłem w stanie ścierpieć jednego i drugiego dizajnu deski rozdzielczej – widok pierwszej przyprawiał mnie o ból brzucha i zawroty głowy jak na kacu, widok drugiej doprowadzał do szewskiej pasji swoją beznadziejną tandetą. Ale ogólnie auta niezłe, może dla twardzieli…..?

  11. Hurgot Sztancy

    jeśli chodzi o deskę multipli to się w pełni zgadzam, wygląda jak zrakowaciała narośl

  12. Mit 3-wege kat. Wersja na Holandię. BTW: jak do diaska działają silniki gaźnikowe z katalizatorem?

  13. ten gaźnik to pewnie jednopunkt, współcześnie niektórzy nie rozróżniajo….

  14. Maluch w ostatecznych rocznikach chyba też miał gaźnik i katalizator.

    A te dlugasne „strachraczki” samary kojarzą mi się z karniszem na firanki – wieszamy sobie zasłonki i mamy prywatnisc 🙂

  15. Stagorz

    W nawiązaniu do filmu i jednego z poprzednich komentujących – nie tylko MX5 NB ale również nowsza NC ma podświetlenie rejestracji otwierane wraz z klapą.

Comments are closed.