Toyota RAV4 I generacji: film (mam wąsy)

Przepraszam.

Tagged: Tagi:
  1. klucznik

    Pasuje ten wąs co nie jedna Toyotą trząsł

  2. Marek Jarosz

    Nic o prowadzeniu, odczuciach z jazdy, wygodzie z przodu, nic a nic?M

  3. MarcinW

    Czy panuje w niej ten charakterystyczny zapaszek starego, japońskiego, zwietrzałego szarego plastiku? Czyli tapicerki typu szmata-i-cerata?

  4. Wariator Wentylatora

    W moich stronach taka krótka RAV4 jest ulubiona przez leśników i leśniczki. Aktualnie po lasach poruszamy się drogami utwardzonymi, ale nie szosami.
    W tych warunkach idealnie się sprawdza, gdyż jest komfortowa, awaryjnie naprawdę 4×4 , lekka , trwała, ekonomiczna i ma schludne wnętrze.
    Są leśniczówki konserwatywnie Suzukowe, ale nawet Vitara po prostu jest za twarda i aż nadto uzbrojona w ciężki profesjonalny napęd. Trzepie aż nie miło.
    Na bagnach straszy Niva tak zmutowana, że na stojące drzewa prawie się wspina.

  5. No to do rzeczy.

    – Tylne drzwi otwierają się prawidłowo, panie rednacz. W ojczyźnie RAV4 ruch jest lewostronny, zaś przebudowa lewo-prawo niesie za sobą koszty – taki jest standard nie tylko w Toyocie.

    – Pominięto najlepszy kąsek tego tortu – zachowanie tego wozidła w terenie. Absolutnie wzorcowe i nieosiągalne dzisiaj dla tego segmentu. Leciutka buda, stały napęd na 4 koła i świetny prześwit daje do dzisiaj łupnia w terenie zdechlakom po 200 kPLN sztuka oplątanym optoelektoniką i spętanym setką trzyliterowych durnot.

    – Warto było zająknąć się o konkurencji… . W pospiechu zmęczona konstrukcja Freelandera dawała podobne wrażenia, jednak lista bubli dopychanych kolanem do finału deklasyfikowała eksploatacyjnie ten klarowny i precyzyjnie przemyslany przez Toyote sprzęt.

    – Pokazawszy trzecią generację trzeba wiedziec o wisience na tym torcie. RAV4 w wersji long miała 3,5 V6 i naped 2WD/4WD. Do setki jedzie to 6,2s i tak jak przed 13 laty tak i dzis w tej klasie/kasie konkurentów brak.

    Zatem – może pora na dogrywkę, np z RAV4 poliftowym ’98-’00 ?

  6. Pardon…
    Powinno być ‚ była deklasyfikowana eksploatacyjnie przez…”

  7. Rawkatr – tak mówią na nią francuskojęzyczni mieszkańcy czarnego lądu – cieszy się tam sporą renomą – to dodatkowo przyspieszy janktajmerstwo w Europie

  8. tylkospoko

    Ravka obiektywnie ma potencjał na klasyka i była dostępna przed Freelanderem. To był taki Prius wśród SUVów. Jednak niestety, już od 2 generacji zaczęła puchnąć i tracić charakter, a to bardzo przeszkadza jej „reputacji”. Dziś RAV4 nie znaczy już nic szczególnego, jest popularnym i niezauważalnym mydłem. Ważniejszy jest duży bagażnik niż „rekreacyjny” charakter, przez co Ravka straciła charakter. Co nie zmienia faktu, że jedynka jest fajnai i chciałbym.

    Co do własności terenowych… w swoim czasie, czyli w latach dziewięćdziesiątych, miała kolegów-łobuzów w postaci Samuraia i Vitary, które mogły znacznie więcej. RAV szybko gubiła „elementy terenowe”, jak to nazwał Red. Łomnik, czyli plastiki. Zaraz potem objawiał się brak sztywności i ograniczone wykrzyże. Generalnie do jazdy potrzebna była jej droga, podczas gdy obydwie Suzuki obecności drogi nie wymuszały.

  9. Lech, trochę Cię poniosło. 6,2 sekundy do setki 3.5 V6 nie ma, potrzebuje na to jakieś 8 sekund z hakiem.

  10. KIEROWCA

    Hmm, ciekawe dlaczego tak otwieranych drzwi nie produkuje się w krajach z ruchem prawostronnym [czyli praktycznie w całym cywilizowanym świecie]? Ponieważ utrudniają załadunek i rozładunek pojazdu. Nie można bagaży wystawić prosto na chodnik tylko trzeba chodzić naokoło klapy. Pewnym kompromisem są drzwi dwuskrzydłowe ale one zwykle posiadają możliwość otwarcia o 180 stopni.

  11. Marek Jarosz

    Ja myślę jednak, że te teorie o prawej ręce to była ironia, a Złomnik jako fan japońszczyzny i tak prawdziwe przyczyny zna. Ale spoko, niech jeszcze ze 20 osób napisze, że tu chodzi o ruch lewostronny.

    Wspomniałem, że chodzi o ruch lewostronny?

  12. @tylkospoko
    Samuraj czy Vitara nie jest SUV-em i tu Twój błąd.
    To wozidła stricte terenowe, ze sztywnym mostem/mostami, reduktorami, w zasadzie z atrapami silników i beznadzieją na szosie.
    Podobnie beznadziejnie było z korozją i wygodą, a raczej jej kompletnym brakiem w tej padlinie od Suzuki.

  13. benny_pl

    fajna Ravka, ale jak mowiles ze tanio to myslalem ze z 5tys kosztowala to bym sie rozgladal 😉
    drzwi otwierane na bok sa najlepsze!!! a najlepiej jak sie otwieraja tak calkiem na bok/boki a nie tylko tak ze do tylu wystaja, no ale i tak lepiej niz klapa do gory, czemu? a wez cos zaladuj widlakiem jak sie klapa do gory otwiera… pogialem tak klape w berlingu bo wczesniej mialem c15 i nawet mi do glowy nie przyszlo ze ta klapa przeciez wystaje 😉 dobrze ze to przewidzieli i ze berlingo na dole klapy ma ta plastikowa listwe, pod nia okazalo sie ze nie bylem pierwszy w wyginaniu tego hehe 😉

  14. A czy przypadkiem złomnik nie był na prezentacji nowej rav4? I stąd prezentacja starej ravki. Zdjęcia ze zlomnikiem w tle są…

  15. dr. Kamil

    3 generacja z rurami dookoła i kołem na klapie jest po prostu obrzydliwa.
    Wśród „podobnych” japońskich aut nie wymieniłeś Hondy i słusznie bo wiadomo, że najlepsza, nawet z zamkniętymi oczami człowiek pozna czym jedzie 😉

  16. Jesteśmy w Polsce więc ten samochód wymawia się Rafał Cztery. Ładnie, swojsko.

  17. @lech: no Vitara raz jeszcze jakiś czas temu miała opinie terenówki… ale bulwarowej. Natomiast spotkałem się z opinią użytkownika Vitary raz, który twierdzi że póki starcza trakcji Sandero sobie lepiej radzi poza utwardzona droga. Zresztą gadałem z gościem, który po poligonie szalał V70 AWD (chociaż się przyznał, że spalił/przegrzal Haldexa ale na asfalt sam wrócił)

  18. @ndv
    Opinie o Vitara, czy Grand Vitara czy też Vitara XL7 są nieistotne w tym wątku.

    Sandero to 2WD o czym tu mowa… pierwsze zimowe wzniesienie poza asfaltem kasuje takie marzenia.

    NIedoceniane Kangoo 4×4 będzie lepiej szło niż ten śmieszny wózek z rumunowa.

  19. Richard

    Kojotami to już za Gierka jeździły WSI, ubecja i komuchy, po tranformacji dalej. Dla Mnie to ta marka ( cenzura – jeszcze by potomkowie zakatrupili, jak Niedzielaka), to gorszy image, niż BMW, przynajmniej w PL realiach.

  20. to ‚coś’ na dolocie to komora rezonansowa.

Leave A Comment?