Film: Saab 96L V4, czyli jak próbowałem zostać saabiarzem

Bardzo mi przykro, nadal.

Tagged: Tagi:
  1. Brukarz

    Duża klapa nie dużo później i nie w 900, bo już w 74 pojawił się 99 trzydrzwiowy.

  2. 96 jak najbardziej nawiązuje do sreamline za sprawą swoich korzeni – Saab jako firma lotnicza posiadała tunel aerodynamiczny i korzystała z niego przy od początku tworzenia samochodów. Kształt 96 wywodzi się w prostej linii od pierwszego modelu produkcyjnego czyli 92 – kolejne wersje produkycjne były w zasadzie liftingami tego samego pojazdu – wydłużano maskę , powiększano lampy tylne i migacze, dodawano czarny plastik przez co całość stawała się coraz mniej spójna. Pierwsza klapa tylna otwierana z szybą pojawiła się w modelu 99 a nie 900. Z kolei zmiana wizerunku z prostego auta dla mas na wyszukany pojazd dla architektów i lekarzy przyszła wraz z modelem 900 i szałem na wszystko co miało w nazwie „turbo” za sprawą takiej właśnie wersji jeszcze modelu 99. W kwestii zabicia marki przez GM – pełna zgodność.

  3. Bardzo mnie ciekawi, podoba się Panu stylistyka Saab’a 900 pierwszej generacji?

  4. Syreniarz

    Biegi w trabancie beznadziejnie chodzą? Nie ma chyba samochodu z biegami pod kierownicą, w którym biegi wchodzą tak płynnie i nigdy się nie rozregulowywują.

  5. Lukasz Buko

    Wczoraj jeździłem Oldsem Eighty Eight z 72 i też miał kontrolkę Fasten Seat Belts i bzyczek 😛

  6. Pierr D.

    Wolne kolo to spadek po dwusuwie. Dwusuwa konczy hamowanie silnikiem, on musi sie krecic i miec duzo paliwa/smaru. Z. Lomnik musi sie douczyc.

  7. eeeetam

    Jak już jesteśmy w temacie… pamięta ktoś film (brytyjski?) z lat może 80., gdzie bohater porusza się Saabem, a jedna z jego dziewczyn mówi do drugiej, iż on (tj. ten facet) „dobrze gwałci”… Film normalny, żadne tam nawet soft porno…

  8. Pierr D. – doskonale o tym wiem ale to nie jest dwusuw, więc po co o tym mówić? W którym miejscu popełniłem błąd że „muszę się douczyć”?

    Tak, nie ma tu swobody wypowiedzi – uargumentuj swój komentarz albo go wywalam

  9. Syreniarz, racja jak na taką prostą konstrukcję chodzą spoko pod warunkiem że się regularnie smaruje te 3 punkty. Pamiętam tego zlomnikowego traba – mix kilku roczników to i może biegi słabo chodziły jak np.sprzęgła nie miał 😛
    A do saabów nic nie mam, fajne auta ciut inne niż wszystkie o i to chodzi…

  10. Pierr D.

    Adminie, najpierw opracowano dluzszy przod. Zdarzaly sie 96 z dlugim przodem i dwusuwem. Potem zaczeli montowac V4. A skrzynia zostala z dwusuwa, wiec i wolne kolo zostalo, ale do v4 nie bylo konieczne. Wolne kolo to spadek po dwusuwie, a nie celowy bajer
    dla latwiejszej zmiany biegow.

    Niech zyje Admin !
    Tfu z wolnoscia wypowiedzi!

  11. Moje pierwsze samochody to były kolejno dwa klasyczne trabbunty universal i jeden sedan ale z hycomatem – w każdym z nich przełączanie biegów to było jak przysłowiowy nóż w masło w porównaniu z tym cholernym dyszlem ojcowej skarpety……

  12. Pierr D.

    No i cieszy nas czytelnikow niezmiernie , iz red naczelny doskonale wie ze fordziarze v4 i saabiarze v4 wymieniaja sie doswiadczeniami w.s. silnikow na forach i zlotach, a jednak skrzynie maja inne.
    W takim v4 jest takie fajne textolitowe zebate kolo rozrzadu. Prawie wiecznego.

  13. damianyk

    To „Fasten Seat Belts” daje 10% oceny EuroNCAP, szwedzi przewidzieli.

  14. KIEROWCA

    Pierr D. ===to co piszesz to czysta teoria książkowa ponieważ te wolne koła w większości Syren były rozsypane i zjeżdżając z góry albo zbliżając się do skrzyżowania po prostu wrzucało się na luz.
    Nikt tego nie używał a znałem i takich, którzy nawet nie wiedzieli, że mają tego typu ustrojstwo.
    Powiesz no ale nie mieli instrukcji? Nie mogli sobie doczytać?
    Prawo jazdy każdy zdawał na maluchu, Polonezie albo Uniaczu a tam tego nie było. Syrenę kupowało się za max. 400 zł tylko i wyłącznie dlatego, że była tania. Nikt nie wnikał.

  15. Pierr D.

    W saabie wszystko zazwyczaj dziala. Jaki saab jest taki jest, ale bardzo solidnie i starannie wykonany.
    Prosze nie mowmy o syrenach i polonezach.

  16. Eeetam, miales jakiegos popsutego Trampka. W moim biegi chodzily jak zloto. W Warczyburgu troche mniej precyzyjnie, ale wiele lepiej, niz w polskich wynalazkach. No i wolne kolo.

  17. Cuuudo! Saab najlepsze samochody i te nawiązania do lotnictwa tak na zewnątrz i wewnątrz. Wspaniałe wspomnienia.

Leave A Comment?