Tam, gdzie umierają Tatry. Uroniłem łzę przy tych zdjęciach

Jestem stary i robię ten złomnik od 2009 r. A nawet robiłem go wcześniej, możecie poczytać sobie moje wpisy na 4wheels4life.wordpress.com. Wszystko już widziałem. Otwierałem szopę z 70 Toyotami, która była nieotwierana od 1991 r. Targałem Lexusa LS400 wrośniętego w krzaki. Oglądałem zamkniętą na siedem spustów kolekcję typa, który ma (miał) trzy Raytony-Fissore. Byłem na SEMA, Goodwood Festival of Speed, Concorso d’Eleganza Villa d’Este, przejechałem naokoło Kubę (wkrótce premiera książki na ten temat), wróciłem na kołach niedziałającym Suzuki Carry z Piotrkowa do Warszawy, znalazłem Wartburga Trans na Peloponezie, wydałem książkę o wrastających gratach, i wiele innych. Jestem weteranem graciarstwa. Zasadniczo nic nie powinno mnie już ruszać.

Jakąż zuchwałością okazały się te słowa, przekonałem się gdy Paweł – znany niektórym z Was jako autor zdjęć do książki „Żelazo” – przysłał mi taką małą zajaweczkę z miejsca, do którego wlazł. To niewidoczne i bardzo trudne pole, na którym ktoś uprawia Tatry 613-tki oraz Bety. Ma ich… dużo. Na tyle dużo, że mam ochotę znaleźć go, złapać za chabety i krzyknąć „cóż czynisz, psubracie?” albo coś podobnego. Jak dużego kalibru świrem trzeba być, żeby konesować taką liczbę Tatr? A podobno to nie koniec kolekcji tego typa. Oglądałem to i na przemian krzyczałem „do kroćset tysięcy zerwanych pasków rozrządu!” i połykałem łzy.

Na zdjęcia nie było dużo czasu, ale autor ma naturalny talent do dobrych ujęć. Nie zwłóczmy więcej. Chodźmy w Tatry. Klikasz w zdjęcie – powiększy się.

Dobry początek. 613-tka przed liftem to druga najładniejsza Tatra w historii.

Pierwsza Beta w kolekcji.

Druga Beta w kolekcji.

Spójrzcie na tę grę kolorów z tym mchem zjadającym auto.

Ta żółta to jakaś wersja specjalna.

Dostać się na ten plac nie jest łatwo i trzeba raczej być cicho.

Obstawiam, że to wersja pożarnicza.

Pięknie je zjada. Po kawałeczku.

A tu aż dwie wersje HASICI. Cóż tam się kryje obok?

To tylko Renault 20. Taka odwrócona Tatra.

Świr.

Większość z nich była Ran When Parked.

Najgorsze jest to, że jest już prawdopodobnie za późno.

Typ nawet nie zdjął tablic rejestracyjnych.

Przedlift-polift

Do niektórych po prostu nie idzie się dostać.

Ja nigdy.

Widzieliście kiedyś 613-tkę w takim kolorze?

„Mam 28 Tatr, kupię jeszcze International Harvester Travelalla”

To był świetny pomysł.

Obok gnije autolaweta, którą to wszystko zwieziono.

Ktoś chyba ustawiał je tematycznie. Tylko nie znamy tego tematu.

Trzecia Beta. Przeszkodziliśmy jej. Co za nietakt.

Napis na froncie z ciężarówki. Ciekawe czy silnik też.

Nie wiem czy już Wam mówiłem, ale ten kalendarz co robimy na 2019 r. to urwie rękę inogę.

I drugą rękę, i drugą nogę.

Stać, policja!

Ale Tatra 613 na plastikowym kołpaksie to stylówa milion.

E30 dorzucono chyba dla hecy.

Nie mieszczą się na placu? Dopchnijmy, przedzielając oponą. Najwyżej trochę się wgniotą. To i tak złom, prawda?

Tagged: Tagi:
  1. To jakiś ceper. Tak znienawidził Tatry że postanowił je zamknąć w karnym obozie.

  2. Tomek Raszka

    Ale bym z 613-2 robił restomoda na pełnej <3

  3. Wojciechu

    Te auta i tak były dinozaurami już wyjeżdżając z fabryki więc może lepiej że skończyły pod drzewem niż w hucie w ramach programu „nowa dacia za starego grata”.

    A tak w ogóle sobie myślę, że przy komunistycznym deficycie wszystkiego zamontować aż 8 tłoków do jednego samochodu to trzeba było mieć jaja!

  4. Płakać się chce, ręce i ramiona opadają… Takie piękne Tatry… Smutne. Może kiedyś się opamięta ten gość, zanim się zmarnują do reszty.

  5. Cóż za cudowna dekompozycja. Kde je to? – praskie blachy z czasów Czechosłowacji, w tym jedna b.rzadka – państwowa ABA 6472

  6. Dobrze, ze jeszcze wersji Coupe tam nie ma. A z drugiej strony dziwne, że nie ma tam 613-ki w wersji Ambulans.

  7. Może koleś był specjalistą od Tatry i naprawiał i ściągał Tatry. Potem, powiedzmy podwinęła mu się noga i ze wszystkim została żona, która nie wiedziała co z tym zrobić.

  8. Smutne. Coś by się jeszcze uratowało. Jakby była jakaś zorganizowana akcja to ja chętnie ze dwie sztuki przytulę.

  9. Autor zdjęć w istocie ma rękę i oko do kadrów.

    Zawsze po czymś takim mam ochotę fotografować graty.

  10. Jak pozbyć się tego paska na górze strony z gównami typu facebook i youtube (pozostałych ikonek nie kojarzę)?

  11. @Marek
    Widzę po zdjęciach ale jak ma gnić u kogoś to może gnić i u mnie.
    Zawsze taka tatra dodaje prestiżu pierdolnikowi.

  12. Mogę się jedynie domyślać, że właściciel umarł, a nieuregulowana sytuacja spadkowa uniemożliwia żeby cokolwiek z nimi zrobić. Mam podobną sytuację z samochodem po moim zmarłym dziadku – sprawa spadkowa toczy się już trzy lata, w dowodzie skończyły się miejsca na pieczątki badania technicznego i teraz ani jeździć, ani sprzedać, ani wyrejestrować, a samochód wrasta w ziemię.

  13. Tyle pieniędzy i wysiłku w błoto, psu na buty. Co najwyżej Tymonowi na kalendarz… Smutne.

  14. Hurgot Sztancy

    a która to jest ta pierwsza najładniejsza tatra? mnie się tam podoba MTX, ale nie wiem czy to się wlicza…

  15. Tylko niech ktoś mi wytłumaczy po co tak? Ja wiem ze: ‚bo można”, albo:” kto bogatemu zabroni?” Ale tak na serio to oprócz myśli typu pożarli się o spadek po kimś to nic innego nie przychodzi mi do głowy…

  16. KIEROWCA

    Zawsze chciałem mieć podobne prywatne złomowisko Syren w różnym stanie rozkładu 😉 Teraz przy obecnych cenach handlarskich już raczej tego nie spełnię ale dysponując kawałem pola mógłbym kolekjonować np. Tico zostawiane tam na „przechowanie” przez Ukraińców tudzież (na Rydzyka) przez panów spod budki z piwem…

  17. Żółta z czerwonymi pasami mogłaby być „Follow me” z lotniska. Za komuny po lotniskach w Pradze, Brnie, Bratysławie i Koszycach jeździły w tej roli Łady i Tatry. Ciekawe, że nie Skody…

  18. Brakuje 148 i 815, albo chociaż silnika od nich.
    Od cały czas nie wiemy co się stało z Lexusem z krzaków 🤔

  19. Piękne – od razu widać, że to wolny kraj…. Wg statystyk Czechy to jeden z najmniej represyjnych krajów eurokołchozu.

  20. tylkospoko

    1. 613 przedlift jet cudowna.
    2. Laweta jest nie od tego kompletu – ma na burcie napisane 603! Woziła 603jki.
    3. Beta wystartowała na ulice w tym samym roku co Berlingo Bulle. Telepatia jakaś.

    Co przyświeca panu? Ma nadzieję, że 613 stanie się klasykiem narodowym, jak Syrena czy DF nieMR. Skupił za grosze, bo było tego sporo, a teraz sobie trwają i czekają na swój czas. Jeden z moich dalszych sąsiadów ma takie zaplecze z Syrenami i tam są wszelkie możliwe stany rozkładu, oprócz stanów rokujących. I to się kręci, ludzi te kawałki nabywają, a on zwozi nowe próchna.

  21. radosuaf

    Piękności! Brałbym. Przynajmniej jako dawcy szyb się nadają :).

  22. Michaś

    Wojciech:
    „A tak w ogóle sobie myślę, że przy komunistycznym deficycie wszystkiego zamontować aż 8 tłoków do jednego samochodu to trzeba było mieć jaja!”

    Bo Czesi mają jaja a Polacy się głównie kłócą i nienawidzą i są wiecznie z czegoś niezadowoleni.

  23. truten23

    Mam wrażenie, że do tej Tatry 8×8 wystarczyło by podrzucić świeże baterie i paliwo, napompować opony i ogień do służby.

Leave A Comment?