Film bonusowy: Autobianchi Y10

I proszę. Przez 3 tygodnie nie będzie filmów, ale będą inne wpisy.

We wrześniu premiera książki „Kuba – wyspa gratów”.

  1. Apropos artykułu o autach za 1700 PLN na autoblogu, mam Toledo I (1.8 benzyna) z 1994 roku z przebiegiem 130 000 km (pewny bo prawie od nowości w rodzinie).

    Serdecznie zapraszam przetestować 🙂

  2. secretkey

    Mam wrażenie że wieksza „klapka” radia była w Xantii mk.I, no ale to większy wóz wiec… Szkoda że w tym aucie nie montowano fiatowskiego 1.3T czy 1.4T. No, ale… 🙂 Uturbiony był tylko 1.0 w pierwszej serii. W tym pudełku i tak robił. Podsufitka zgniła w zwiazku z szyberdachem?

  3. Kiedy już umyślono, że pokrętła są lepsze od suwaków przy przewietrzaniu/ogrzewaniu, to Włosi mieli jeszcze swoje „coś” do dodania czyli wielgachne i podobne do dwóch pozostałych pokrętło odcięcia dopływu powietrza, a obok malutkie z regulacją siły nawiewu. 😉

  4. Hmm a to nie jest trochę na odwrót tj. że Cinquecento dostało różne fanty z półki Fiata stosowane wcześniej już m.in. w Autobianchi/Lancii i co tam było pod ręką? Fajne jest to, że te części wówczas były takie plug&play. Ostatnio oglądałem też Fiata 131 Mirafiori a tam kierunkowskazy boczne identyczne z tymi w 125p/Polonezie.

    Ciekawi mnie natomiast czy szanowna córka wyrośnie na motomaniaczkę 🙂

  5. Pan Jasiek

    Ja mam AB Y10 z niewyłamaną klapką radia. Wyłamana jest natomiast popielniczka – z wspomnianych przez autora powodów.

  6. Krzysiek

    14:00 Jimny + Snorkel. To sie nazywa umiec żyć.

  7. Klapka do radia była też w XM, ZX (przynajmniej w najbogatszych wersjach) oraz chyba w Eurovanie 806/Evasion/Ulysse/Zeta. Nie jestem pewien, czy też nie w Lancii Themie tak nie było…

  8. A ja mam Y10 Mk. II z każdą możliwą klapką wyłamaną, poza schowkiem.
    Wersja testowa nie miała klapki schowka? Pytam, bo w tej klapce schowka jest kolejna klapka na kolejny schowek. Taka włoska incepcja.
    Zresztą, to rewelacyjny samochodzik, ma całą masę smaczków o których Złomnik nie wspomniał, a powinien. Popełnił też dwa błędy, jeden o silniku, drugi o nadwoziu – kto wie jakie?

  9. Silniki FIRE 8V to najwdzięczniejsze małe benzyny z lat 90. Części do dostania w spożywczaku i ta elastyczność. Na paliwie biedy jeździ jak złe. UPG bardzo wytrzymałe.
    Miałem 1.2 75KM na pełnym wtrysku i to była najlepsza mała benzyna ze wszystkich dotychczasowych, banalna w naprawie.

  10. bichon – strzelam, że silnik miał 55KM jak w Punto, a nie 54 jak w CC?

  11. benny_pl

    fajny 🙂 choc ta okragla deska nie pasuje, kanciasta starsza fajniejsza 🙂
    a jakby ktos chcial fajnego busika to mam do sprzedania ladna Vanetke 🙂
    olx.pl/oferta/nissan-vanette-2-0d-zadbany-niezgnity-jak-kia-k2500-hyundai-h100-hiace-CID5-IDv3hwU.html

  12. Jak już pewnie wszyscy wiedzą mam Y10 Avenue LX Selectronic seria 2.
    Wszystkie klapki mam całe (radia, popielniczki, schowka (o ile to można schowkiem nazwać) a nawet klapkę dowodu rejestracyjnego w klapce schowka.
    Co do kolorystyki – Avenue nie ma klapy fioletowej tylko ma klapę w kolorze nadwozia tylko ciemniejsza – moj niebieski ma granatową.
    Tylne szyby w Avenue sie nie opuszczają tylko elektrycznie odchylają (tak jak w minivanach) i dokładnie tak samo daleko co zwykłą wajchą.
    Mechanika włącznie z silnikiem wbrew pozorom różni się od fiatowskiej – styl saab/opel – „zrobimy to samo tylko lepiej i drożej”. Np obudowa filtra powietrza, mimo, ze wygląda tak samo jak w uno/pandzie to nie pasuje bo w Y10 jest wtrysk Boscha a w fiatach Marelli. I tak jest z polową częsci – niby takie same ale nie pasują.
    Co do cieknącego dachu – uszczelka miedzy szyba szyberdachu i dachem nigdy nie jest szczelna – w żadnym samochodzie – i nie ma być szczelna – woda leci do rynienek w mechanizmie i spływa wężykami na ziemię. Do wnętrza leci gdy wężyki sa niedrożne.

  13. Wychodziły oryginalnie Y10 z klapą w kolorze nadwozia, posiadały także cyfrowy zegar.

  14. dr. Kamil

    Od razu poznałem po klamce, że to przerobione czinkłoczento.

  15. OMG, gratulacje za to „uszczelnienie” dachu. 😀 W zasadzie to nie wiem po co to pokazywać, no chyba żeby móc zrobić z igły widły. Dach cieknie wtedy kiedy odpływy ma zapchane i to raczej jest typowe w każdym aucie z szyberdachem odchylanym i odsuwanym. Szczelność musi być tylko w przypadku dachów tylko uchylnych, w których szyba opiera się od góry bezpośrednio na uszczelce – wtedy wystarczy uszczelkę oczyścić…

  16. Aż mi się mój pierwszy samochód przypomniał, znaczy Seicento z tym 1.1 FIRE. Ten tutaj model to właściwie to samo, tylko ma „bardziej” wszystkiego. Jeździłbym oczywiście pełnym ogniem, tak trzeba. Przy 60 km/h pojawiają się pierwsze modlitwy pasażerów, przy 100 km/h zaczynają się anomalie, a 140 km/h zakrzywia rzeczywistość.

    To w ogóle można jeszcze kupić w stanie innym niż zwłoki lub jedynytakizobaczcena99999euro?

Leave A Comment?