Słuchajcie, trzeba pomóc Januszowi z Poznania

Janusz to mój znajomy z Poznania. Stare czasy. Bardzo porządny człowiek, pracowity i o szerokich zainteresowaniach. Uczy na przykład programowania w klasach 1-3. Nie ma jednak szczęścia do samochodów. Miał m.in. Fiata Sienę i Renault Espace. A teraz ma niestety Mondeo tzw. Mk 3 (czyli drugą generację). Ale nie kupił najgorszego kapcia 2.0 TDCi 130 KM – wiedział, żeby od tego silnika trzymać się z daleka. Zamiast tego kupił 2.2 TDCi, tak jak kiedyś policja.

Problem jest taki:

Mam problem dosyć uciążliwy a już 3 mechanikó sobie z nim nie poradziło, nawet nie wiedzą co jest popsute. W czasie jazdy gdy chce wykrzesać więcej mocy i wyprzedzić odcina mi dwustopniowo moc. Najpierw tak jakby turbina się wyłączała, pojawia się błąd (chyba) świec żąrowych (kontrolka ze spiralą) i za chwilę odlącza w ogóle dopływ paliwa a po dwóch sekundach wyłącza silnik. Przyznasz, że w trakcie wyprzedzania jest to trochę uciążliwe. Gdy dodaje bardzo delikatnie gaz, a wiec wolno przyspieszam to nie ma tego problemu. Możesz mi polecić jakieś forum?

Po przejściu w tryb awaryjny komputer wyświetla następujący błąd:

Pytałem C&G, ale powiedzieli że Fordów nierobio i kazali mi spadać. Dziwię się jednak, że 3 mechaników nie poradziło sobie z tym problemem. Uwaga: ja nie jestem mechanikiem-elektronikiem tylko internetowym mądralą, więc mogę spekulować: jak Janusz da ognia, to wtryskiwacze zaczynają przelewać. Błąd wtryskiwaczy sygnalizowany jest miganiem kontrolki świec żarowych – Fordy mają tak od lat. Przelewanie jest tak konkretne, że nie ma już z czego robić korekcji. Korekcja taka polega na tym, że sterownik silnika sam dostosowuje czas otwarcia wtryskiwacza, żeby uzyskać jak najrówniejszą pracę i jak najczystsze spaliny. A co, jeśli wtryskiwacz jest w tak złym stanie, że mimo skrócenia tego czasu i tak wylewa się z niego za dużo paliwa? A za dużo paliwa w dieslu to za wysoka temperatura. UWAGA KRYTYCZNY BŁĄD!!! Za wysoka temperatura! Wyłączamy silnik!

Tak to widzę, ale podkreślam że to moje spekulacje. Niestety błąd P0251 oznacza wszystko, a głównie po prostu „nieodpowiednią dawkę paliwa”. Czyli na przykład przelewający wtryskiwacz, zatkany wtryskiwacz, zarąbaną pompę HP od CR, niewydolny napęd pompy a nawet pomieszane fazy rozrządu. Tzn. tyle zdążyłem się na ten temat dowiedzieć. Czyli jest to dość ogólnikowe. I jakoś przesadnie od tego nie zmądrzałem.

Pytanie jest więc jedno: czy jest ktoś w Poznaniu, kto pomoże Januszowi i wykona bardziej zaawansowaną diagnostykę jego Forda? A już ja potem się dowiem o co chodziło i jak się to wszystko skończyło.
Janusz jeździ tak już pół roku, więc trzeba coś kurde zrobić tej!

Znasz się na tym? Napisz komentarz albo mail zlomnik@zlomnik.pl!

DZIĘKI!!!

  1. Miałem to samo w 2.0 TDCI rzeczywiście wyprzedzanie to było wyzwanie!
    Ale do rzeczy: W ASO po diagnostyce wyszło że uszkodzony jest czujnik doładowania ( chyba z prawej strony pod zderzakiem) nie wiem co było dalej bo zamieniłem Mondeo 2005 na e39 z 1996 i to w dodatku TDS 🙂 Polecam to samo zrobić ( TDS też się zepsuje – ale tylko legendarny nastawnik pompy)

  2. Może niech zacznie od najprostszego – rurki i menzurki na przelew każdego wtryskiwacza i obserwować jak przybywa w nich ropy. Jak się skończyły uszczelniacze wewnątrz wtrysków albo zaworek uszkodzony to tak się będzie działo. Pompę to już by trzeba u fachowca sprawdzić czy któraś sekcja nie padła.

  3. Dokładnie jak pisze Gruby, na początku zrobić test przelewowy. Wtedy będzie wiadomo czy to wtryski czy nie, a to najdroższa opcja. 🙂

  4. Tu nie ma co diagnozować. Cały układ CR do naprawy. Pompa, wtryski i czyszczenie układu paliwowego. Robota częściowa nie ma sensu, pompka sieje opiłkami we wtryski i nowe załatwi na cacy w szybkim czasie.
    Ewentualnie zepchnąć do jeziora…

  5. Miałem kiedyś coś podobnego lecz w koreańskiej produkcji zwanej kia, zapchalo się sitko w baku i pompa Wysockiego cisnienia nie była w stanie uzyskać wystarczającego ciśnienia i ją wylączało. Drogi Januszu radzę sprawdzić czystość baku i cały układ paliwowy

  6. drag_op

    Janusz jeździ tak pół roku, wypalone ma pół tłoku.

  7. Witam,
    Ten 2,2 to smierdzi mi troche PSA. Jesli tak to mamy doczynienia z Common Rail. Jesli common rail i taki efekt to przy przelewaniu wtryskiwaczy auto by nie palilo(pompa wysokiego cisnienia nie umie wytworzyc zadanego cisnienia przy kreceniu rozrusznikiem). Dlatego ja stawiam na regulator cisnienia w pompie wysokiego cisnienia. Szly wersje z sitkiem i bez sitka i najnormalniej sie zacinaly. Efekt byl taki ze ty mu w gaz a on zgasl.

  8. a to nie ten sam problem co w mercedesach gdy wlacza sie tryb awaryjny i nie kreci powyzej 3k? tylko merce zglaszają problem z ukladem cisnienia turbiny, nie wtryskowym, ale jakby tak pomyslec to chodzi o to samo – zly stosunek paliwa do powietrza. polecam dobrze sprawdzic turbine i jej przewody

  9. W Poznaniu na Smochowoxach,ulica Białośliwska jest bardzo dobry serwis silników diesla. Potrafią dokładnie zlokalizować usterkę, przy której inne serwisy chcą wysmieniać cały komponent lub rozkładają ręce.
    Polecam – kontak Pan Wojtek Sarnowski:
    603 678 785

  10. Moim zdaniem przyczyna jest fabryczna wada pompy wtryskowej. Została wyprodukowane że złej jakości materiałów. W rezultacie doprowadza to do łuszczenia się pracujących elementów pompy. Opiłki potem zapychają wtryskiwacze.

  11. Maksior

    Zmień przebieg na 84000 km. Komputer pomyśli, że rok temu zjechał z taśmy. Do schowka kup czekoladki belgijskie ale nie Biedronki, auto pomyśli że faktycznie Belg kieruje. Ja zrobiłem tak w Kia Rio – komputer w niej sam zaczął w Starcrafta ogrywać innych.

  12. sqaure626

    Miałem 2,0 TDCI służbowego – jeździł całkiem spoko aż przy ok 3lata/150 kkm pizdło wszystko na raz.

  13. napoleon777

    Taki sam przypadek miałem kiedy pracowałem w warsztacie samochodowym, ale od razu mówię że jako ekspedient i pomocniczy mechanik, żaden tam fachowiec, skończyło się na tym że szef wysłał mnie takim mondeo ze Sztumu (10 km na południe od Malborka) do Elbląga do zaprzyjaźnionego fachowca, tak jak wspomniałem objawy podczas jazdy dokładnie te same a jazda była co najmniej niebezpieczna, po wymianie pompy i filtra paliwa skończyły się problemy po prawie miesiącu poszukiwania problemu.

  14. damianyk

    W astrze G znany i powszechny błąd p0251 oznacza awarię sterownika pompy. Często pomaga poprawienie zimnych lutów. Jeśli nie będzie problemów z wtryskiwaczami albo pompą, niech Janusz wyciągnie sterownik i odda elektronikowi do przelutowania, albo firmie specjalistycznej do sprawdzenia. Tak, wiem że to CR, a w astrze pompa wtryskowa.

  15. O masz, to dokładnie jak u mnie…. A to nie zapchany EGR? jeżdżę tak już blisko rok ale tym razem chęci engine i spalanie ok 10 na 100 po mieście …. Piszcie co i jak …. Też muszę za to się wziąć. …

  16. BufetPrzeznaczenia

    Proponuje sprawdzić czujnik ciśnienia paliwa, miałem podobnie i niepotrzebnie wymieniałem i regenerowałem wtryski.

  17. W Fordzie C-max FL ’07 1.6 tdci gaśnięcie silnika przy mocniejszym przyspieszeniu było spowodowane zapchanym filtrem paliwa. Przy delikatnym dodawaniu gazu auto jechało ok. Problem zaczął się pojawiać w listopadzie przy spadku temperatur, ale ja jeździłem tak tylko przez miesiąc 🙂

  18. Thanks God nic z tego nie rozumiem, I niech już tak zostanie. W sobotę pojechałem do mechaniora zmienić przednie klocki w Zx-ie 1993 kupionym na jesieni i jeżdżonym całą zimę do roboty bez garażowania – bo poprzedni użytkownik założył chyba jakieś ślizgacze, efektywność hamowania taka sobie. Okazało się, że są w nim klocki ATE wyglądające jak nowe i świecące się jak psu jądra w miejscu kontaktu z tarczą hamulcową. Zostały założone oryginały Citroena ze starych garażowych zapasów. 20 minut roboty na podnośniku i teraz hamuje jak Autosan. Coś mi się wydaje, że te ATE to już ekologiczne som i u kitajców robione, a te Citroena to jeszcze u żabojadów i azbestem uszlachetniane.

  19. dr. kamil

    Jak już jesteśmy w temacie, takie Mondeo ale z normalnym silnikiem, czyli V6 to też taka padaka jak diesle, czy jest coś lepiej?

  20. woocash

    coś mi komentarze przypominają trochę posta „forum BMW o awarii bulbulgatora”….

  21. Miałem tak w dieslu PSA. Jak gwałtownie dawałem buta to komputer przechodził w limp mode, a jak bardzo powoli dodawałem gazu to jeździł. Pasek klinowy od alternatora się ślizgał bo napinacz walnął. Można i to sprawdzić.

  22. KruczeK

    wysyp fachowców 😀 połowa myli typowe usterki z silnika konstrukcji forda z tym wytworem od PSA. sprawa jest prosta, jazda z podłączonym testerem i obserwacja parametrów, a potem szukanie przyczyny. prawdopodobnie ciśnienie paliwa jest za niskie, a powodów może być co najmniej kilka. najbardziej prawdopodobne to filtr paliwa lub uszkodzone wtryskiwacze lub regulator ciśnienia paliwa. jeśli Krotoszyn to okolice Poznania to zapraszam w sobotę. jeśli sam Złomnik do mnie się odezwie to diagnostykę komputerową wykonam gratis 🙂
    p.s. posiadam tester serwisowy do grupy Ford.

  23. MICHAŁ

    Zapchany filtr paliwa, albo uszkodzony zawór dawkujący w pompie wysokiego ciśnienia. Trzeba sprawdzić podczas jazdy z komputerem czy ciśnienie paliwa w szynie nie spada za bardzo.

  24. Sailor_73

    Złomnik dobrze diagnozuje, pierwsze co trzeba zrobić to test przelewu, wiadomo w jakim stanie są wtryski, drugie wyjąć pompę , jak jest poliftowy wrzesień 2003 w górę to pompa ma już dobre łożysko, jak przed liftem to płukanie całego układu , wymiana pompy i wtryskiwaczy, regeneracja wtrysków jest metodą krótkiej kołdry 🙂

  25. @Greg: 2.2 TDCi w tej generacji to konstrukcja Forda, silniki PSA w Mondeo zaczęły się od Mk4.

    Swoją drogą, nie wiedziałem, że policja się woziła 2.2 TDCi, myślałem że głównie 2.5 i 3.0 V6.

  26. Bibliotekarz

    Proste, to bulbulator. Usterka bulbulatora smarowniczego dotyczy tylko wersji 2.2 TDCi na rynek polski poza tym przecież każdy wie że chodzi tylko o końcówki numerów VIN od 000087 do 050248! Trzeba przegwintować pipsztak i wymienić całą śrubę nastawnika aktywatora wariatora silnika krokowego zębatki wstępnej. Przestańcie zatrudniać praktykantów i douczcie się o Mondeo bo to są podstawy!

  27. benny_pl

    jak juz tu ktos wczesniej napisal – ja bym zaczal od zajzenia do baku i wyczyszczenia smoka i wymiany filtra paliwa, to praktycznie nic nie kosztuje a wydaje sie ze powinno pomoc (but w podloge = duze zapotrzebowanie na paliwo, ktore niema jak doplynac)

  28. Jechać do mechanika. Z fusów nikt wróżyć nie potrafi.

  29. Ten sam woz. Ten sam motor. Te same objawy. Jezdzic ile sie da. Sprzedac. Albo robic caly uklad wtryskowy jak ktos napisal ale to juz chyba nie ma sensu – koszty vs wartosc wozu. U mnie skonczylo sie dziura na wylot w tloku. Pod Radomiem.

  30. Oprogramowanie każdego sterownika silnika w zasadzie nie przewiduje zatrzymania jego pracy, co jedynie wprowadzenie trybu awaryjnego, niezależnie od tego że silnik jest przegrzany, nie ma smarowania etc. – wynika to z elementarnego bezpieczeństwa. Zwykle tylko brak informacji z czujnika położenia wału korbowego (i/lub) rozrządu powoduje wyłączenie. Gaśnięcie silnika opisane jako symptom – jest skutkiem. Po szybkim daniu w palnik ciśnienie na listwie spada na tyle że w pierwszym momencie silnik wchodzi w tryb awaryjny, a później nie ma czym polewać więc gaśnie. Powody – zawór regulacyjny na pompie hp, sama pompa hp, układ zasilania – sitko, pompka w baku jeśli jest, filtr, załamane przewody itd

  31. Silnik jest konstrukcji forda, niech sprawdzi pod osłoną silnika czy w okolicach wtrysków nie leje się paliwo, u mnie popękały obudowy wtrysków po pałowaniu silnika i ropa wręcz zalała alternator. Na szczęście nie jest to droga rzecz bo 200zł o sztuki a rozleciały się dotąd dwie.

  32. KRZYSZTOF CZAJA

    Ja kiedyś miałem podobny problem ale z 2.0 TDCi, i mnie to byl zatkany katalizator, przy szybkim przyspieszaniu spaliny nie miały gdzie uciec i błąd wyskakiwal

  33. niektóre komentarze nieco przerażające: miej nowoczesnego diesla. wymieniaj filtr paliwa dopiero jak się coś zdupczy.

  34. Jeśli chodzi o internet to najlepiej zajrzec na mondeoklubpolska.
    Tam forum jest mocno przydatne. Sam uzyskałem już tam pomoc.
    Zacząłbym od filtra paliwa i pompy paliwa, później dopiero wtryskiwacze.
    Jak całkiem gaśnie to może być też coś ze sterownikiem pompy (może się przegrzewać.

Comments are closed.