To początek czegoś, o czym od dawna marzyłem [autoblog.pl]

Prowadzę złomnik od 2010 r.
Przez ten czas napisałem tysiące wpisów, wrzuciłem tysiące obrazków i zebrałem – nie wkręcam Was – setki tysięcy czytelników. W 2015 r. zmieniłem trochę profil strony i zmniejszyłem częstotliwość wpisów, ale poświęciłem ten czas na napisanie książek: Żelazo i Ewangelia według Grubasa.
Złomnik z początku zamieszczał krótkie niusy, potem jednak wyewoluował w typowego bloga. Byłem nawet w finale konkursu Blog Roku 2015. Nigdy nie byłem fanem tej ewolucji i nastąpiła ona trochę wbrew moim początkowym założeniom. Zawsze bowiem chciałem prowadzić serwis niusowy, ale ciekawy i opiniotwórczy, nie przeklejający tylko informacji prasowych. Serwis niusowo-blogowo-motoryzacyjny.

Po wielu miesiącach starań i negocjacji, mogę już powiedzieć, że taki serwis właśnie powstał, a ja będę go prowadził.

Autoblog.pl

Autoblog.pl będzie stanowił część grupy Spider’s Web, w której skład wchodzą już serwisy spidersweb.pl, Spider’s Web Rozrywka i bezprawnik.pl. Do tej pory Spider’s Web pisał o technologii, rozrywce i zagadnieniach prawnych, a teraz do tego dochodzi segment motoryzacyjny.

Autoblog.pl powstaje, żeby wypełnić niszę na polskim rynku. Będziemy pisać o motoryzacji w taki sposób, w jaki tworzyłem złomnik: z emocjonalnym zabarwieniem. Będziemy przekazywać wiedzę, ale i opinię, żebyście mieli się o co kłócić. Będziemy pisać o samochodach nowych, ale i o gratach, będziemy też starać się być wszędzie tam, gdzie dzieje się coś ciekawego związanego z motoryzacją.

Zapewne dla nikogo nie jest tajemnicą, że Złomnik miał być polskim Jalopnikiem, stąd i nazwa – jalopy to „grat, złom”, potem wystarczyło dodać -nik i tak powstał Złomnik. Samemu jednak nie udało mi się nigdy osiągnąć tego poziomu – nie miałem aż tyle sił. Dzięki wsparciu Spider’s Web mamy zamiar wspólnie zrobić to z Autoblogiem.

Co to oznacza dla Was jako czytelników? Same korzyści. Przede wszystkim treści będzie więcej, będzie bardziej różnorodna i będzie ona oczywiście dostępna za darmo.

Czy to jest Złomnik 2.0?
Nie – to coś lepszego.

Złomnik zostaje i dalej będzie traktował o samochodach starych, niszowych i ogólnie bez sensu. Ale jeśli chcecie być na bieżąco z tym co dzieje się w motoryzacji i nie czytać po prostu nudnych niusów tylko wartościową treść i oryginalny kontent, docenicie Autobloga. Nie umiem może najlepiej na świecie śpiewać, ale wiem jak robić prasę motoryzacyjną – niezależnie od jej formy. Cały zespół redakcyjny to też ludzie z doświadczeniem, a przy okazji – motoryzacyjne świry. Jeden z nas jeździ Alfą, jedna gnije Austina Mini, jeden ma stare Subaru Legacy, a jeden nawet Civica VTi. Zatem jak widzicie, nie ma miętkiej gry.

PRZEWIDZIANE SĄ BAJADERKI I MIKSY.

Zatem wbijajcie na Autoblog.pl jak najczęściej. Najlepiej kilka razy dziennie – artykułów do czytania nie zabraknie.

  1. Yyyyy ekhmmm no zobaczymy. W każdym razie powodzenia panie Złomnik 😉

  2. Gdybym umial pisac, mielibyscie kogos z laguną w turbo i starym amerykanskim kiwikiem 🙁

  3. Borówka

    Super! Jak dla mnie im więcej Złomnika, tym lepiej. Może przy okazji uda się przemycić trochę innego spojrzenia na motoryzację do mejnstrimu. Gratuluję sukcesu!

  4. scorzonera

    Tak szczerze panu redaktorowi powiem – jestem bardzo zadowolony.

  5. Mam nadzieję że rzeczywiście będzie dobre, poziom artykułów w dziale moto na spidersweb jest niemal tak bliski dna, jak artykuły na onet moto czy wp.

  6. Życzę powodzenia! Na kilka lat dzięki red. Złomnikowi wróciłem do czytania „Motoru”, ale brakowało mi jakiegoś portalu motoryzacyjnego, od kiedy zamknęli „Autokratę”, a „Magazyn Auto” wzięła Interia (Bauer), więc teraz na nowy projekt będę zaglądał i dodam do zakładek. 🙂

  7. Diesel Power

    O! I bardzo fajnie, bo przynajmniej będę miał co czytać, a ostatnio mało gdzie można coś ciekawego znaleźć, trzeba się zagłębiać w odległe czeluści internetu.

  8. Czy kontakt do redakcji Autobloga odbywa się tylko poprzez komentarze? Nie widzę na stronie?

  9. Tylko pogratulować! Mam nadzieję, że dalej będziesz nagrywał filmy w tym wyczekiwany test Okulara! Powodzenia i #zawszegratem

  10. autocharakter

    Życzę powodzenia, skoro dostałeś ciekawą propozycję współpracy, to czemu nie. Zapracowałeś na to. Sam próbuję rozpocząć pisanie bloga. Ale z tym zdaniem nie zgadzam się : „Autoblog.pl powstaje, żeby wypełnić niszę na polskim rynku.”

  11. Knifers

    Mam mieszane odczucia, nie przepadam za SW ale mimo wszystko gratuluję.

  12. Super! Czekałem na taki portal. Byłem kiedyś fanem autokultu, ale poziom ciągle spadał i brakuje „świeżego kątentu”, gdzie poza kopiowaniem informacji jest też opiniotwórczość i charakter. Cieszę się też że zlomnik i poznajemysamochody zostaje na swoim miejscu.

    PS. Byłem już na autoblog.pl, przeczytałem kilka artykułów i jest poziom o jakim piszesz. Brawo

  13. Mi się marzy motodziennik. Jacek Balkan może odszedł od tego, ale w wersji Złomnika też byłby piękny 🙂

  14. oby tylko stary, dobry zlomnik vel notlauf nie zniknął. Zadne spidery go nie zastąpią

  15. marcin jan

    a ja siem nie zgadzam. Rzondam zlomnika 1.0 !!!!!!

  16. Łukasz Białecki

    Jestem bardzo ciekaw jak to się potoczy i ile z ukochanego przeze mnie stylu tam będzie. Życzę powodzenia!
    I jeszcze konkretne pytanie: czy autoblog będzie objety RSSem SW czy będzie jakis osobny? Bo to jedyna szansa żebym śledził 🙂

  17. dr. kamil

    No to teraz już rozumiem po co ten okular i akcja z wybieraniem felg, naczelny musi mieć furę z odpowiednim ładunkiem prestiżu 😉 Moje gratulacje, życzę, żeby interes wypalił (tzn. ta nowa strona a nie że tego…). Obiecuję, że codziennie w robocie będę nabijał wejścia.

  18. Marek Jarosz

    1. Samochody stare i niszowe na zlomnik.pl i jednocześnie na autoblog.pl? Czy tylko na zlomnik?
    2. Felietony itp i tu i tu?
    3. Niusy i samochody nowe tylko tam?

  19. Markowski

    Gratuluje rozwinięcia skrzydeł i nowego miejsca publikacji wpisów.

    Jako antyfan sw i pozostałych pająkowych produktów newsopodobnych zaglądać osobiście nie zamierzam. Niemniej wciąż szanuje i czekam na video z okularem.

    #zawszegratem

  20. Klikam, ponieważ traktuję Twój udział i przewodnictwo jako dobrą rekomendację.

    W ramach laurki mogę napisać, że podobny pogląd na niektóre sprawy (właściwie to całkiem sporo spraw) sprawia, że Ci kibicuję. We mnie się gdzieś tam czai dusza niespełnionego grafomana – czasem nachodzi mnie chęć, żeby coś w okolicach motoryzacji publikować. Nie wiem czy ktoś chciałby to czytać (są tacy, którzy twierdzą, że nawet da się przebrnąć przez to, co w jakichś czeluściach Internetu zostawiłem), brakuje mi na to pomysłu (programowego) i czasu, ale cały czas sobie mówię, że może kiedyś. Dlatego też Tobie kibicuję, bo traktuję Twoją publicystykę jako głos „z mojej drużyny”.

    Masz mój korbowód!

  21. Takich miejsc nigdy za wiele, po wstępnej lekturze zapowiada się bardzo dobrze. Powodzenia i oby bez szkody dla Złomnika! ☺

  22. Pożyjemy zobaczymy, choć znając Twój talent i elokwencję,będzie się działo.
    Powodzenia!
    Tylko ta nazwa – autoblog. Tryska pomysłowością i fantazją. To z jakiegoś freewarowego generatora nazw blogów?

  23. otwocki

    Miksy bym poogladal, super. A tam gdzie piszesz o wiedzy i opiniach nie powinno byc „opinie”? Bo brzmi jak bys tylko jedna opinie(e z ogonkiem lecz polskich znakow brak) chcial przekazac.

  24. radosuaf

    Artykuły moto na SW to było straszne g***o, mam nadzieję, że rednacz podciągnie tam poziom. No ale już na pierwszej stronie zdjęcie Audi. Nie wróżę sukcesów :(.

  25. TomiTurbo

    Szkoda….Złomnik 1.0 to byl głos pokolenia 30-40, które wkroczyło w dorosłe życie, mając świadomie w dupie współczesny mainstream Moto.
    To był nasz rebeliant, terrorysta i rewolucjonista, który wyskakiwał z zza rogu i kosił mainstream seria świetnych wpisów! Utożsamiał to co myślimy!
    To właśnie dlatego zdobył Pan, panie Zbigniewie tyłu wiernych czytelników!

    I co teraz będzie?…Ano Złomnik 2.0 został wciągnięty na listę plac, a
    co gorsza w towarzystwie do którego siła rzeczy będzie równał.

    2010 – 2018 …8 lat jak w oka mgnieniu…życzę wszystkim młodym, żeby mieli takiego swojego zlomnika i czytali to co my mieliśmy okazję!

    „Wszystkie te rewolucyjne teksty przepadną jak łzy w deszczu. Czas umierać”

  26. Gratuluję 🙂
    Mam tylko nadzieję, że dotychczasowa strona złomnikowa zostanie pociągnięta dalej.

  27. hipolit

    Spider Web jest obarczone… hmm „jabłkowym” spojrzeniem na świat redaktora naczelnego.
    Oby dalej jak najwięcej Złomnika na Złomniku.

  28. Podsumowując:
    Będą informacje a nie niusy?
    No to zaczynamy nowy rozdział.

  29. Hermann

    Zostanę przy starym złomniku. Dzisiejsza motoryzacja mnie nie kręci.

  30. benny_pl

    fajnie jest w koncu zarabiac na tym co sie lubi robic, wiec powodzenia 🙂
    o nowych samochodach raczej nie bedzie mi sie chcialo czytac, bo nie interesuja mnie to wcale, ale to niewazne, w zyciu trzeba sie realizowac, miec z tego przyjemnosc i pieniadze 🙂 zawsze piszesz ciekawie, wiec napewno bedziesz miec nowych milosnikow 🙂

  31. kierowca bombowca

    Gdyby tylko ta strona nie była u mnie w firmie zablokowana…cóż.

  32. benny_pl

    Hermann: ja tez bym wolal Zlomnika 1.0, przywrocenia swietnosci magnetofonow szpulowych, starego allegro i starej poczty o2 😉 ale niestety „to se ne vrati ;)”
    niema co marudzic jesli komus sie udaje cos do czego sobie dąży 🙂

  33. jak to było… Złomnik się sprzedał 😛
    żartówka oczywiście, powodzenia , ja już czytam 🙂

  34. Oby tylko poprawność polityczna Cię tam nie dopadła!!!

  35. Gratmen

    Panie Złomnik proszę pamiętać, że w sieci jest mnóstwo gości, którzy opisują nowe samochody. Za to nie ma porządnego bloga a nawet vloga (wolę słowo pisane) recenzującego używane autka. Bo takie głównie kupuje zwykły Kowalski. Brak gościa, który opisał by merytorycznie ale z zębem wady i zalety. Co się psuje najczęściej, jakie są koszty napraw itp. Zebrał opinie mechaników. A nie tylko opisywał jakie plastiki, tablety, fotele ma pojazd i jakie ma doznania podczas jazdy. Ma Pan tzw. lekkie pióro i uważam, że zrobił by Pan to ciekawie, zabawnie, przyprawił oryginalnymi spostrzeżeniami rzeczywistości. A tak na marginesie Złomnik 1.0 to było coś wyjątkowego.

  36. Spidersweb poznałem przez link Złomnika do Jego artykułu tamże. Serwis zachwycił mnie na dwa tygodnie, może miesiąc i zaczął mnie nudzić. Wszystko pisane w ten sam sposób. Złomnika było tam coraz mniej więc przestałem czytać. Pozycji z działu moto nie pisanych przez Złomnika nie dało się czytać (próbowałem). Na autoblogu na pewno będę czytał wpisy Złomnika, reszty nie mam zamiaru. Jeśli to spełnienie marzenia autora to dopinguję i życzę sukcesów.

  37. Poczytałem Autobloga. Ujdzie. Ale tylko dlatego, że w polskim internecie jest posucha. Poza Automobilownią, Złomnikiem, może jeszcze Szrociakami i Bass-Driverem, nie bardzo jest cokolwiek w tej materii. Autobezsens ewentualnie – ale wpisy są bardzo rzadko; Blogomotive skończył się już dawno.
    I podpinam się pod to co napisał @Gratmen – nie ma za bardzo testów aut starszych – nudnych, zwykłych toczydeł do upalania na codzień.
    Chodził mi taka myśl po głowie, żeby może jakiś blog / vlog, ale nie mam dostępu do tylu staroci. Zrecenzowałbym z 10 aut i co potem? Tymon takie możliwości ma, na dodatek ma lekkie pióro. I cenię sobie jego artykuły na temat kompletnie zwykłych aut (Twingo, Espero itp.) – i tak większość z nas takimi właśnie jeździ!

  38. Trzymam kciuki za powodzenie projektu. Mam tylko prośbę – możesz ją potraktować jako zrzędzenie starego zgreda, bo takim właśnie moja prośba jest.

    Trzymaj swoją standardową formę, nie staraj się wpasować w ramy Spider’s Web, bo poziom merytoryczny artykułów na SW jest delikatnie rzecz ujmując DRAMATYCZNY. Bez wątpienia podciągniesz im średnią na niebotyczną wysokość – takich właśnie rekordów wysokościowych życzę. Szczerze i bez cienia jakiejkolwiek złośliwości.

  39. Przeczytałem całe SW od deski do deski i nie jestem przekonany. Ponadto SW jeszcze musi trochę popracować nad stroną techniczną, np. w artykule o prasie motoryzacyjnej z 1993r. nie wyświetlają się zdjęcia – sprawdzałem w robocie i w domu. Na razie co złomnik, to złomnik.

  40. Serwis Spider’s Web w dziedzinie szeroko pojętych nowych technologii uchodzi za bardzo słaby portal. Poziom treści jest dramatyczny, nie przystający do portalu lajfsajlowego, a co dopiero technicznego. Nie pomogło mu nachalne promowanie na np. wykopie, gdzie ludzie, zamiast się zachwycać, regularnie kręcili bekę z artykułów. Złomnik cenię za to, że nawet skrajnie sarkastyczne artykuły jest w stanie okrasić solidną dawką rzetelnej wiedzy (oczywiście nikomu niepotrzebnej). Z dotychczasowych artykułów Złomnika na SW przeczytałem jeden, o Mercedesie i był słaby, totalnie niezłomnikowy, dałem sobie spokój z resztą (o ile była). Życzę powodzenia i mam nadzieję, że nowy portal nie będzie równał do reszty platformy SW.

  41. radarro

    Zajrzałem i za dużo nowych sprzętów na tym autoblogu. Nie na moją Januszową kiesę.

    PS – hint – może dałoby rade robić coś w stylu Morning Shift z Jalopa?
    Tak czy inaczej – powodzenia!!!

  42. hm…. powodzenia. Chociaz cz nie latwej bylo odkupic autokrata.pl? 😛

  43. sirkluck

    Złomnik, jestem po lekturze pierwszych artykułów na Autoblog i bardzo mi się podoba. Fajnie, że zmontowałeś ekipę i że będziecie pisać o gratach nowych i starych. Dzięki za dobry kontent i tak trzymać!

  44. wojtek_

    a więc kiedy test samochodów w których mieszczą się trzy foteliki z tyłu / złomy od niemca do turlania się w koło komina- zimny start, pałowanko 10 minut, przedszkole, pałowanko 10 minut, szkoła, pałowanko 10 minut, kołchoz i zuruck.

Comments are closed.