Fury spod lotniska w USA, 1988 r., szybka rozkminka

Sami zobaczcie, te wszystkie fury…

To są jakieś okolice lotniska w Stanach, nie wiem w jakim stanie ale obstawiam okolice któregoś wybrzeża. Rok 1988, czyli już po kryzysach paliwowych, ale jeszcze przed nowymi regulacjami dotyczącymi emisji spalin. Malaise w pełnej krasie – i właśnie na grupie Malaise Motors je znalazłem. Tam naprawdę dostarczają tłusty kontent.

Ponumerowałem fury, żebym mógł poznęcać się nad każdą osobno. LEC GOOOOO!!!!!!!

(kliknij na obrazek, powiększy się)

1. Oldsmobile Cutlass. Rama + RWD. Ostatni Cutlass z ramą i RWD. Jeździło się takim Cutlassem z jednym gościem co ma teraz S-klassę. Yo! Zwracam uwagę że nr 11 to też Cutlass. Cutlass wystąpił w paru teledyskach, lubili go zwłaszcza raperzy. Pamiętacie Luniz – I Got 5 On It? Still rollin’ that two-door Cutlass same old bucket. Ależ oni lubili wtedy dwudrzwiowe sedany. Nazywali je „personal luxury car”. Zgadza się wszystko oprócz luxury.

2. Volvo serii 240. Widzę tu dwa, i oba to sedany. Jednak mam dość poważne podejrzenie, że obok 240-tki w dalszym rzędzie stoi 780-tka. Czy to możliwe?

3. Ford Maverick. Jest to bez wątpienia model roku 1971, czyli w 1988 był już starawy. Rzadkość – normalnie Mavericki miały 2 drzwi i nadwozie coupe, a tu sedan.

4. I kolejny Oldsmobile Cutlass, tym razem 1977 Supreme, no jak oni kochali te Cutlassy wtedy. Jak można było zarżnąć taki potencjał. GM YOU SUCK

5. Chrysler K-Car, dowolny model, Plymouth, Dodge, Chrysler, co popadnie. Wystąpił w Gliniarzu z Beverly Hills.

6. Najlepszy strzał na tym zdjęciu. Peugeot 505: ciekawe czy diesel. Pewnie kupił go jakiś frankofon, albo potomek/potomkini mieszkańców Quebecu. Czuje się dzięki temu taki francuski, choć jedyne co umie powiedzieć to omelette du fromage.

7. Buick Riviera, przedni napęd. Obejrzałem kiedyś takiego do kupienia. Nie kupiłem, bo miał przedni napęd, a sprzedający zapewniał, że tylny.

8. Volkswagen Rabbit. Chyba widziałem królika.

9. Piękny Chevrolet Citation. Wyglądał jak Polonez Caro.

10. Hyundai Excel/Pony, a nawet może Mitsubishi Precis? Ale ktoś miał fantazję, żeby to kupić…

11. patrz nr 1, tylko starszy – model roku 1978

12. Isuzu Gemini, Chevrolet Spectrum… nówka sztuka, model roku 1985.

13. Nissan Maxima, druga generacja robiona do 1988 r. Przedni napęd i V6, czyli rekomendacja negatywna.

14. Buick Regal, 1978. Najładniejszy z linii G-Body.

15. Drugi Nissan Maxima. Nie, to nie jest Honda.

16. Nie miałem pojęcia, że Subaru GL wychodziło jako kabriolet. Wygląda nawet nieźle jak na 1982 r. Kabrio z 4×4 musiało być wtedy czymś zupełnie z innej planety. Fajnie, że załapało się na sam środek zdjęcia. Teraz jak sobie myślę, to może jest nawet ciekawsze niż ta 505-tka.

17. 1984 Buick Skyhawk

18. Też 1984 Buick Skyhawk. Nie, to nie jest Honda.

19. Możecie się ze mną nie zgodzić, ale dla mnie to jest Monte Carlo z 1970 r. Słucham kontrpropozycji.

20. Ford LTD. Też występował w Gliniarzu z Beverly Hills, no i w odróżnieniu od K-Cara, ma tylny napęd.

Najważniejsza jednak cecha tego zdjęcia. NIE MA SUVÓW!!!

Właśnie spędziłem wieczór opisując złom na jakimś randomowym zdjęciu z internetu, CZY TO NORMALNE [co mówią lekarze] [zobacz memy]

  1. Piotrek

    Na marginesie – może dobrą opcją byłaby grupa Złomnika na FB, tak jak mają grupę Cytryn i Gumiak. Bo ostatnio miałem jakiegoś busa do rozpoznania i nie wiedziałem gdzie wrzucić fotkę by rozpoznali. Dopiero czyjś ojciec rozkminił że to C35 jest.

  2. Jak nie ma suvów jak są. I nie mówcie mi, ze Ford Bronco nie był suvem 😉

  3. Mateusz

    Hej, z tymi SUV-ami to tak nie do końca… ja tam widzę jakiś Chevy Blazer/Jimny czy Suburban.

  4. Ciekawe, gdyby tak cyknąć zdjęcie zaparkowanych aut pod warszawskim lotniskiem i porównać rocznikami, po podobno to w Polsce jeżdżą stare dziesięcio i więcej letnie auta I ONE TRUJO. Zwłaszcza taka typowa Astra G (jak gaz)…

  5. Michał

    Tam obok Volvo 240 w dalszym rzędzie na bank nie stoi 780, tam są idealnie cztrodrzwiowe proporcje. Może to Lehman Brothers, ale na bank…

  6. Samochód obok Volvo w dalszym zdjęciu wydaje się być Oldsmobilem 88. Ale to tylko pzypuszczenia.

  7. A ja z racji poznej pory pozwole sobie na prosto-w-pysk offtopic: czy na przyszla zime z kategorii fajne kombi 4×4 po taniosci lata 90te benzyna moze byc automat lepiej kupic Subaru legacy II – (nie outback ani III – nie podobaja mi sie) czy jednak v70 awd (to starsze z tylem jak w 850) oraz – leniwiec pewnie bedziesz wiedzial – czy v70r jest o tyle lepsze od v70 awd t5, ze warto w nie celowac?

  8. Garwanko

    [quote]Właśnie spędziłem wieczór opisując złom na jakimś randomowym zdjęciu z internetu, CZY TO NORMALNE[/quote]

    #TakTrzebaŻyć!

  9. benny_pl

    alez piekne! az nie wiem co wybrac 🙂
    Saratoga mi sie strasznie podoba (sa dwie na ogloszeniach, jedna zgnita ale zarejestrowana a druga ladniejsza ale nie zarejestrowana, a kiedys byla przepiekna Saratoga czerwona z czerwonym wnetrzem welurowym – cudowna, z warszawy ze zdechlym automatem za jakies 1500 i mialem juz jechac ale ktos mnie ubiegl 🙁 )
    LTD tez fajny, ale ma naped na tyl wiec nie 😉
    Skyhawk tez fajny, na poczatku myslalem ze to TransAm, tylko taki dziwny, widzialem go kiedys w filmie, czerwony, jezdzil nim taki przyglupowaty czlonek gangu napadajacego na bogatych przejezdnych, ktorzy jechali nowym Grand Cherokee, ale nie pamietam tytulu filmu

    czemu nie lubisz Zlomniku napedu na przod? jak bys 15 lat temu 5 lat jezdzil DF-em albo polonezem wypychajac codziennie go ze sniegu to bys juz mial tego dosyc 😉

  10. Moja propozycja co do nr. 19 to Eldorado VII generacji. Jakiś późny rocznik jak 1978 bo ma takie podcięcie na dole zderzaka którego nie miały wcześniej

  11. krzychoo

    A to, co myślisz, że jest 780, to nie jest czasem Cutlass Ciera (ten FWD od 1982 w górę)?

  12. Łukasz

    Ja miałem fantazję żeby kupić Hyundai Excel z 1989, i jeszcze zostało trochę żeby nim jeździć kilka lat.Poza tym według mnie samochód nie wyróżniający się niczym szczególnym na plus czy minus.

  13. nie wiem czy takim Oldsmobilem Cutlass nie jeżdził Denzel Washingotn w filmie „Dzień Próby” (Training Day) z 2001r. Zwróciłem uwagę, bo tym samochodem sporo jeździł po los andzieles, i jeszcze nosił łańcuch na szyi, wiec by pasowało.

  14. Lordessex

    @Skate:
    W „Dniu Próby” to był Chevrolet Monte Carlo rocznik 1978-80, ale prawdopodobnie ta sama platforma.

  15. damianyk

    Tak właściwie to co jest nie tak z V6 i przednim napędem?

  16. Leone/GL/Loyale nie wychodziło jako kabriolet z fabryki.To na zdjęciu to na 99% konwersja z hardtopa zrobiona przez American Custom Coachbuilders. Natłukli tego według różnych źródeł gdzieś między 150 a 200 sztuk, większość w konfiguracji FWD + manual.
    Widziałem kiedyś takiego na sprzedaż, z didżitalem, AWD i wnętrzem w kratkę, absolutne cudo.

  17. Nr 16 Subaru GL – to nie kabrio tylko winylowy dach. Były wtedy modne.

  18. radosuaf

    Przepraszam, kurde, ale Monte Carlo w Stejtsach to nie jest strzał?! Dopiero ktoś musiał mieć fantazję…

  19. radosuaf

    Dobra, my bad. Za bardzo się podnieciłem, a ten numerek zasłania prawie cały samochód ;).

  20. Hurgot Sztancy

    ehhh, wy tu gadu gadu o jakiś starych amerykanach, a nie widzicie Lublina!!?! tuż nad 8…

  21. Ja naliczyłem 5 SUVów i jednego busa, trochę jakby t3, ale daleko jest.

  22. Ad 2. – przychylam się do opinii, że to Oldsmobile 88, nie pasują tylko pionowe światła cofania po obu stronach tablicy rejestracyjnej, choć to może tylko takie złudzenie i odbicie światła od wnęki na tablicę.
    Ad. 16. – to jest chyba najciekawsze, bo one tak fabrycznie nie wychodziły. Tzn. nie od Subaru. Przerabiane były przez manufakturę American Custom Coachworks w Kalifornii i ogółem podobno zrobili ich bardzo mało w latach 1983-84. Info ze strony Hooniverse 😉

  23. No właśnie, tęz się zastanawiam co jest nie tak z v6 i fwd. Szczególnie jeśli mowa o porównaniu maxima dajmy na to A32 vs. w210 z silnikiem 2.0. Przy takim motorze merca, to rwd nie robi żadnej różnicy, a maxima zjada takiego merca na wielu polach, nie wspominając o tym, że jedzie. Tym większe moje zdziwienie, że złomnik zdaje się ma „soft spot” dla nissana. Nie hejtuje, uważam ze w210 to świetna gablota, tylko zastanawiam się, co jest nie tak z v6 i fwd kiedy poruszamy się w swerze pierdzikółek.

  24. MorskieOko

    Są SUV-y… cała masa SUV-ów. Coś a la Bronco, Suburban.. itp 😀

  25. Ja się tylko zapytam: gdzie jest jakiś Plimont Turismo, ja się pytam?? Mnie jednak bardziej pozytywnie od żelaza urzeka to że fotografia jest czarno-biała…

  26. Diesel Power

    Nie ma SUVów, bo wtedy to były MPV. 😉 Ale jest na pewno jedno Bronco, może dwa.
    Widzę też pierwszą generacje Chryslera Voyager (kawałek za VW).
    Nie przepadam za tą erą w motoryzacji amerykańskiej, ale kanciate Volvo uwielbiam! Przed i po owszem, jest kilka ciekawych modeli, niekoniecznie rozsądnych.

    Czemu V6 i przód napęd jest takie „be”? Może dlatego, że wtedy robili zawieszenia tak opasłe, że przy ruszaniu przód unosił się jak tankowiec na ogromnej fali? Silniki też nie były jakoś specjalnie wysilone i nie przerażały mocą. Pamiętam stare Audi C2 i C3 z mocniejszymi silnikami jak też mocno się unosiły przy szybkiej jeździe.
    V6 i przód napęd świetnie sprawuje się w Voyagerach (cały napęd z przodu, a reszta budy do wykorzystania) i dobrze w układzie jaki stosowało Audi, ale od A6 C5 i VW Passata B5, bo 100 C4/80 B4 nie była jakaś super, jeździłem kilkoma egzemplarzami 2.6, 2.8 i nie wspominam tego jako coś przyjemnego, gdzie 2.3 było fajne, szczególnie w Audi 90 w coupe, świetnie ryczało i super się jeździło.

  27. Wszystkie auta są świetne. Kocham starą motoryzację z lat 80.

  28. Ford Bronco – od „5” trzy rzędy w górę i w prawo od kolesia na zdjęciu… raczej:)

  29. Czy kilka aut nad numerem 6 nie stoi czasami Mitsubishi starion?

  30. Jeszcze jedno jako chory nieuleczalnie na volvo
    Ad 2
    780 za 240 raczej nie możliwe, słupek C 780-tki był w kolorze nadwozia,
    to co tam stoi prędzej by było Volvo 262 (dach był podobny i zawsze czarny),
    ale nie te proporcję…
    Super zabawa
    brawo ZŁOMNIK 🙂

  31. Napęd w Volvo V70 jest beznadziejny.Do subaru się nie umywa.Ciężko znaleźć takie auto aby napęd działał.Albo siada kątówka albo tuleja (kawałek metalu za pińcet).Czasami przy mocnym odjeździe na asfalcie potrafi strzelić…
    A już w ogóle cud aby dorwać działającą kątówkę.Jak jej nie ma na pokładzie to nie wierz ,że zdemontowali by mniej paliło auto.
    Wychodziła też wersja 850 AWD w końcowym roku produkcji. Rzadsza niż wersja R.Z jednym silnikiem na pokładzie 2.5 turbo.Jak działa silnik to nawet idzie a jak nie działa to uszczelka po głowicą idzie (taki joke).Częsta przywara tych silników w wersji LPT.
    Napęd z v70 II nie pasuje do jedynki.

  32. TWBJ: to, że W210 z 2.0 pali mi 9,5-10 l i jest Mercedesem. Mercedes > Nissan. Przynajmniej w tej klasie.

  33. KIEROWCA

    Ciekawe czy któryś z nich jeszcze jeździ? Zawsze mnie to zastanawia, kiedy widzę takie stare fotki pełne samochodów.

  34. Puenta „nie ma suvów” mistrzowska. BMW na 2018 przewidziało 3 premiery – x2,x4 i x7. VW najważniejsze czym się chwali to T-Roc w cabrio.

    Czterodrzwiowy sedan zaczyna być egzotyczną wersją nadwoziową.

  35. Najsmaczniejsze jest Twoje nawiazanie do mojego ulubionego odcinka Laboratorium Dextera.

  36. łoboże

    W tym samym czasie audi osiemdziesiatką miała współczynnik cx=29, silniki na wtrysku i napęd quattro. Do tego ocynk.

  37. Władek Łokieć

    „Czterodrzwiowy sedan zaczyna być egzotyczną wersją nadwoziową.”

    @Mor,
    nie dziwmy się zatem, gdy SUVami ostatecznie staną się też takie sedanowe świętości jak Passat, S-klasa, Seria 7, czy A8, a o dopiero taki Rolls-Royce, bo do tego na fali tej dziwnej mody zdaje się to wszystko zmierzać.
    Tylko czekać, aż prezydenci czy monarchowie zamiast limuzynami będą się przemieszczać prezydenckimi/królewskimi, opancerzonymi SUVami.

  38. Endrjus

    @Władek Łokieć mamy już pierwszą taką sytuację bo prezydent Francji wozi się suvem DS7. Ale we Francji oprócz 607 już dawno nie było klasycznej limuzyny w tej roli. Safrane – liftback, DS5 – hatchback, Vel Satis i C6 – cholera wie co.;)

Comments are closed.