Ankieta: jaki felunek do okulara?

Robię film i wpis o W210, taki rozbudowany.

Tymczasem jednak potrzebuję porady w następującej sprawie: mój okular nie może zostać na tych felgach co są, ponieważ a) są brzydkie b) są w słabym stanie c) są małe, to piętnastki na oponach 195/65 R15.

W związku z tym zacząłem poszukiwać innej opcji. Po długich rozważaniach i konsultacjach społecznych z żoną (przecież masz już koła, po co ci drugie? – przecież masz już buty, po co ci siedemnaste?) na placu boju zostały dwie ewentualności. Pierwsza to takie felgi:

Druga to te kołpaksy na fabrycznych stalakach.

No i teraz pytanie: te felgi z małymi otworkami, kołpaksy czy może jeszcze jakaś trzecia opcja?


CZY PO PROSTU FELE NA BIAŁO

Tagged: Tagi:
  1. Te 1, bo i tak wyglądają jak kołpaksy, więc masz 2w1

  2. krzychoo

    Kołpaksy. Bo te kołpaksy wyglądają bardziej jak alufelgi, podczas gdy te alufelgi wyglądają bardziej jak kołpaksy. Czyli w sumie brałbym to, co się taniej trafi.

  3. Felgi, co wyglądają jak kołpaki kontra kołpaki, co wyglądają jak felgi.
    Brałbym dwa komplety 🙂

  4. Ja bym brał kołpaki choćby tylko dlatego, że aktualnie żadnej fury tej klasy nie dostaniesz na tak gustownym plastiku.Tylko obowiązkowo trytytki!

  5. Ogarnij rudą, a nie kołami się przejmujesz. Ona na pewno perfidnie tam siedzi 😉

  6. Stagorz

    Alufele! Kołpaksy nie przystoją limuzynie tej wielkości, poza tym alusek jest lżejszy więc zmniejsza się masa nieresorowana samochodu a to jest korzystne zjawisko pod kątem osiągów i spalania 😉

  7. Dlaczego małe felgi są złe? 15 cali to wszystko czego potrzeba (a już w ogóle w takim W210), poza tym im więcej opony a mniej felgi, tym lepiej – większy komfort, mniejsze zużycie zawieszenia, wolniejsze zmęczenie karoserii itp. A przede wszystkim (jak dla mnie) małe felgi+grube opony to najlepsze połączenie stylistyczne, a nie jakieś takie nowomodne placki!

  8. AMG! A tak na serio to stal bez kołpaka w kolorze czarnym z chromowanymi nakładkami na śruby.

  9. Obie propozycje są za mało nudne, za mało pordzewiałe i za mało brzydkie, by pasowały do okulara.
    Jeśli aktualne są takie, jak piszesz, zostaw to, co jest, będzie odpowiednio złominkowo i bez dysonansów.

  10. Michal Cienkowski

    Stalaki bez kołpaka, z dobrą oponą, szeroką, taką żeby balon wypełnił nadkole. Albo najlepiej szerokie stalaki i obetnij po jednym zwoju z każdej sprężyny 😉

  11. Piotrek

    Ja bym dał stalówki bez kołpaków.
    W dalszej kolejności bym zamówił taki pakiet stylistyczny, żeby zderzaki, klamki i lusterka wyglądały jak z czarnego plastiku.

  12. Ireneusz

    Opcja pierwsza. Felgi ze stopów lekkich aluminium 😀 Kołpaki są koszmarne….. a te które posiadasz są tak ładne że już dawno powinny trafić do huty 😀

  13. Żadnych (urwał) kołpaków. To rodzi tylko kolejne wydatki (trytki)
    😛

  14. Jonatan

    Jak dla mnie wszystkie fabryczne alusy do tego modelu (i kilku innych merców z tego okresu) sa zaprojektowane w jakiejś spółdzielni inwalidzkiej. Okular to na tyle niepoważnie (choć sympatycznie) wygladający mesiek że możnaby sie bez żadnej szkody pobawić jego wygladem, niewiele psujac. Wiec albo jakies nowoczesne alusy w ciekawym wzorze, albo zwykla stal, bez kołpaka, pomalowana (byle nie jakimś szprejem przez C&G) na biało lub na piaskowy kolor, może lekko poszerzona.

  15. Powiedziałbym, że te od amg, ale nie wiem czy jest sens podwajać wartość auta.

  16. Sorry ale ten cały samochód jest brzydki (mój też), ja bym zrobił jak EWPE – wyższy profil opony. Minusy to jak się zjeżdża z autostrady/ekspresówki albo jak się zmienia pas przy 120+km/h to trzeba się przyzwyczaić że trochę dziwnie. A tak to poza wyglądem to same zalety. (Ja jeżdżę na 175/80r14 do golfa). Ciężko takie koło rozwalić na dziurach i krawężniki nie są straszne.

  17. Dlaczego przeszkadzają Ci małe felgi?
    Do Cupry założyłem 17-ki, To chyba jedyna Cupra w Polsce na 17, ale wyglądają dobrze.
    Te ostatnie są słabe, kojarzą mi się z bieda wersją… A Okular powinien wyglądać na ociekający prestigem 🙂
    Więc mój wybór to opcja pierwsza. Może nie są piękne, ale pasują do samochodu

  18. Te pierwsze, klasyczne najlepsze nawet do oka. A można je trafić od poliftowego SL-a, wtedy mają fajną szerokość i oko nie wygląda na nich jak nowoczesna wariacja na temat Robura.

  19. Ja w swoim miałem zimówki na fabrycznych 15″ ale wyglądało biednie. Kupiłem stalowe czarne i bez kołpaka wyglądało super. Na letnie kupiłem alu 17″ z VW Sharana + pierścienie redukcyjne. Cena za 17″ to 700zł. Ten wymiar to bardzo dobre połączenie bo już jakoś wygląda, a komfort na tym nie ucierpiał.

  20. Chętnie zamienię Twoje felgi za swoje z pakietu Elegance czyli takie jak wskazałeś na drugim zdjęciu. Zamienię/Przekręcę/Przełożę opony/Wyważę.

  21. Twoje obecne fele bardzo mi się podobają. Owszem, to rozmiar minimum, ale wzór jest bardzo fajny, z delikatnym parapetem. Jest ok. Skoro jednak uważasz, że ble, fujka, za mało prestiżu, to ja osobiście jestem fanem pewnego wzoru z W208:

    https://www.ebay.com/itm/Mercedes-W208-CLK430-CLK320-7-Spoke-Polished-Aluminum-Rim-Wheel-16-7-x-R16-OEM/122632965420?hash=item1c8d7e8d2c:g:rzwAAOSwOAZZhYeL

    Tak, serio. Widziałem już W210 na takich kółkach i prezentował się bardzo dobrze. Widziałem też Lochę postawioną na czymś takim, i była to najładniejsza Locha, jaką widziałem w życiu. Chyba jedyna, o której pomyślałem „o kurdeż, chciałbym”. No ale ona była do tego wszystkiego ciemnozielona, i może to dlatego.

  22. Mlody_ndm

    Też mam Okulara i zostałem przy takich felgach jak masz na samochodzie tylko wymieniłem na komplet w ładnym stanie, bo można jest bardzo tanio kupić.

  23. EWPE dobrze mówi. Z tego co kojarzę to wersja 2.0 136KM fabrycznie wychodziła na 195/65 R15 więc po co zmieniać? 😉 A z tych dwóch zaproponowanych opcji kołpaki są ładniejsze niż alufelgi, choć alufelgi są praktyczniejsze.

  24. Tyle tego jest na portalach ogłoszeniowych, że coś wybierzesz. Tylko wyobraźnia i poczucie smaku jest w stanie Cię ograniczyć.

  25. Do szesnastek warto założyć opony we właściwym rozmiarze czyli 215/55/16 bo to i ładnie wygląda i dobrze sie jeździ, ale i tak najprzyjemniej jest na piętnastkach 😉.

  26. Leniwiec wrzucił najlepsze.

    A tak od siebie, to myślę, że to jest jakiś trolling. Z. Łomnik pisze, że 15″ są za małe, chyba że chodzi o szerokość.

    U siebie w takim parchu bym dał najszerszą stal jaką się da (szeroką fabrycznie, a nie poszerzaną) i dekle z w201albo w124.

  27. Te które wkleił @Radzio albo standardowe od wersji Avantgarde. Ale żadne kolpaki

  28. Można próbować z czymś typu 215/65 R15 jakie występowało choćby w pierwszym LSie. Z innych podobnych – 225/60 R15 z bodaj E39. Ależ one są baloniasto urocze!

  29. Najładniejsze z tych co pokazałeś to te twoje 😁

  30. Proponuję felgi aluminiowe z pierwszej propozycji, sąsiad miał budę w tym kolorze i na właśnie tych felgach, sprzęt zdecydowanie godnie wyglądał.

    Kupisz Pan stalówki, zawsze będzie siedzieć w głowie że mogłeś kupić aluminiowe, sporo osób to zaproponuje AMG 18 monoblock kupisz Pan je i to trochę kicha przy tym motorze + osiągi spadną, a spalanie wzrośnie, bez sensu. Z ̶#̶f̶e̶l̶g̶i̶ ̶p̶o̶ ̶p̶r̶o̶s̶t̶u̶ ̶n̶a̶ ̶b̶i̶a̶ł̶o̶ traci się osławioną #Koherencja #Blogomotive, sprzęt po prostu kundleje. Auta u Pana mocno rotują, rynek jest jaki jest i na pewno szybciej się sprzeda na aluminium oryginalnym 😉

  31. dr. Kamil

    Można wiedzieć dlaczego 195/65 R15 są za małe? Mam 195/60 R15 w aucie tylko trochę lżejszym od okulara i spokojnie dają radę. Jak producent takie zaleca to chyba wie co robi?

    A z propozycji to koniecznie kołpaczek, bo tańszy. Za zaoszczędzoną kasę można kupić koraliki na fotele, pokrowiec na kierownicę, owiewki, świętego Piotra i jakiś fajny płyn do pielęgnacji wąsa 😉

  32. A takie kołpaki w dobrym stanie istnieja jeszcze w przyrodzie? Fabryczny stalak rozni sie czyms od niefabrycznego w sensie, ze kolpak na niego nie wejdzie?
    Ja bym bral alu, takie felgi mozna polakierowac i bedzie cacy. Stalaki to badziew, byle wieksza dziura i felga krzywa.

  33. Jedne i drugie – letnie opony na oryginalnych alufelgach, stal+ kołpak na zimę.

  34. Szczerze?
    Nie ma różnicy. Okular wygląda jak wygląda i żaden z wariantów podanych przez Ciebie nie zmieni tego jakoś diametralnie.

  35. @Jkedz dobrze mówi. Mam takie R17 na lato na baleronie i wygladaja bardzo dobrze.

  36. Weź Seginy skoro już nie możesz zostać przy 8loch

  37. Zardzewiałe stalówki bez kołpaksów pasują do okulara jak żadne inne. A tak serio to mercedesowskie monoblocki amg to jedne z najładniejszych felg ever.

  38. Piotrek

    Absolutnie żadne, bieda taryfiarz (kołpaki) kontra brak gustu (obecne i te pierwsze z propozycji). Bez 17 od AMG to nic nie będzie wyglądać.

  39. Dlaczego zaparkowałeś na dwóch miejscach na raz? Nie chce słyszeć więcej narzekania na X6 parkowane w ten sposób pod przedszkolem

  40. KIEROWCA

    Kołpaki z Tesco/ Allegro. Koniecznie z dziurkowaną „tarczą hamulcową” albo z obrotowym spinnerem 😉

  41. Johnykefir

    Alufelga > kołpak. Zawsze. Wiec z tych 2 opcji głosuje na opcje 1 Alufelgi. Pozdrawiam

  42. Tony – po czym poznałeś że zaparkowałem? Auto zostało sfotografowane podczas manewru wyjazdu z miejsca parkingowego

  43. Artur – możemy się dogadać, ale ja jestem z Warszawy, a te opony co mam to są słabe i głośne.

  44. Jak dla mnie kołpaki – tylko czy one czasem też nie są do 15′?

  45. 1. ładniej wyglądają, a po drugie primo, alufelgi trudniej ukraść niż kapsle

  46. Kosta, to są alufelgi, a nie kołpaki 🙂 Kołpak z W140 wyglądał inaczej.

  47. Ja bym szukał ładnych ale z tego modelu, ogólnie lubię jak jest oryginalnie. Wielkość to kwestia gustu ale zmieniłem 18 na 17 i poczułem się jakbym dostał pneumatyczne zawieszenie – tak że ten, kwestia gustu w kontekście wygody. Większe = droższe.

  48. Dekle to przecież 15, czyli tak samo małe jak te co masz….
    Pierwsza opcja nie wiele lepsza od tych co masz więc…
    Z takiego wyboru, wybieram te co masz po lakierowaniu i po założeniu szerszej opony.

  49. sirkluck

    Te, które są, są najlepsze! Piętnastki do starej limuzyny to klasyka. Te aluski, które proponujesz, wyglądają jak kołpeksy, a kołpeksy jak aluski. Może o to ma chodzić?

  50. Dwuczęściowe BBSy RS. A z tych podanych kołpaksy. Tamte alu to niezły gnój.

  51. Uuuu. Piętnastki nie prestiżowe enough. Nie poznaję kolegi. Dziś kręcimy nosem na 15”, a jutro będzie kałdi q7.

    Te obecne są z tych trzech najlepsze.

  52. Kołpak ze 124/201 i najlepiej pomalowany w kolor nadwozia. Przez 3 lata była taka opcja (jakoś 1989 – 1992).

  53. Beczka76

    Alusy MB też sa ładne, oryginalne chyba okularowe nie, ale ja założyłbym kołpaksy 😀 Oryginalne kołpaksy MB zawsze są dobre! (przynajmniej w starszych, każdego modelu nie znam)

  54. pete379

    Chińskie podróbki BBS „mesh” ze złotymi śrubami. A tak na poważnie to pierwsza opcja.

  55. Master Blaster

    3 opcja 1Sciagnij kola 2postaw okulara na ceglach 3zapomnij o tym szrocie
    4 jezdzij Twingo na cleonie PS a cleon w Reni na popychaczach czy juz ten nowszy bez popychadel

  56. +1 na stalaki bez kołpaków (wszystkojedno w jakim rozmiarze)
    Zaoszczędzone pieniądze odkładaj na blacharza i lakiernika 😉

  57. bierz alusy z pierwszego zdjęcia – 15 lat temu też jeździłem takim granatowym z tymi felgami – fajnie wyglądał, a przy tym na 16tkach jest nadal miękki jak kanapa

  58. Pawian123

    Kołpaksy i „szprejem” na biało 😀 A tak na serio te 15 brzydkie nie są zostawiłbym.

  59. st Druciarz w firmie C&G

    te co masz najlepsze , wiem bo sam takie miałem w moim.

  60. yabadabadu

    Tymon , co Ty ? Kryzys wieku średniego ,czy co ? Ty chcesz furę tuningować 😉 ? Przecież to bardzo ładne oryginalne achtlochy (nie mylić z arschlochami ) w optymalnym i dość tanim rozmiarze opon na dodatek 🙂 A tak poważnie Oko dla mnie najładniej wygląda na 18” AMG dwie szerokości tył i przód . Niestety przy ich dzisiejszych cenach to już ekstrawagancja będzie .

  61. yabadabadu

    Acha te 16 z pierwszego zdjęcia poglądowego mam na zbyciu tanio , niestety tylko 3 szt.

  62. Radislao

    NR 1.

    Ale muszę przyznać, że druga opcja jest mocarna, taka 90s’owa.

  63. Te co są wydają się ok (jeśli chodzi o wygląd). Jeśli nie te, to te następne alusy.

  64. broneq (KamilMB (nick z youtube))

    Jaki masz wypas? Bo z tak małej fotki nie widać. Jak Avantgarde to zostań przy tym co jest na aucie, jak ELEGANCE to idż w drugą alu, jak CLASSIC (ale, że to nie Classic to akurat widać, bo ma chromy) to kołpaki. Ogólnie, najważniejsza zgodność z VINEM 🙂 Ewentualnie na lato bym dał 17 cali 😀 MONOBLOCKI 🙂

  65. Diesel Power

    Jeśli tylko z tych dwóch, to zdecydowanie kołpaki!!! Na alusach z pierwszej foty będzie wyglądał jak wóz emeryta.
    Trzecia opcja to felga z W123, niestety cena pewnie zabójcza dzisiaj: http://i.ebayimg.com/images/i/282359105037-0-1/s-l1000.jpg
    Ewentualnie czwarta opcja to oryginalne 16″ z W210, które jeszcze niedawno chodziły po 400-500zł w bardzo dobrym stanie: https://img.rnudah.com/images/36/369727098030344.jpg Ale właśnie z tymi dużymi otworami, bo jest jeszcze podobna, tylko z mniejszymi.
    Ewentualnie ten wzór, też na 16″: http://www.peachparts.com/shopforum/attachments/wheels-tires/31724d1140539253-photo-w124-w210-e430-rims-car02-small.jpg
    Lub aluminiowe stalówki z nowszych modeli: https://cdn.nettivaraosa.com/live/2457696/Mersun-vanteet-W203-d2cb05ea531ec0ff-medium.jpg
    Albo oryginalny kołpak, albo większy budżet i pójście w coś konkretnego. Pomijam już klasyczne AMG (nawet stylizowane), Borbety z W124 i W201, ale fajnie odmładzają też alusy z nowszych modeli W211 i W203. Do Mercedesa pasuje każda felga, która nie jest wypełniona.

  66. Zakładajo ludzie felunek z gwiazdy do VW, to Ty sobie załóż felgi VW do merca:)

  67. KIEROWCA

    Jak 15-stki to stwarza pewne pole do popisu. Można dać np. prywaciarskie kołpaki z lat 80 mocowane na śrubę centralną 🙂 Takie srebrno czarne trójkąty.

  68. wojtek_

    Zazdraszczam dylemata-przy kazdym aucie jak poruszam temat felunku to moja stara ma milion akcji wysysajacych gotowkę, dlatego polecam najtansze kolpaki na trytki /czarne/ i oczywiscie jeden z innej parafii.

  69. Cult rider

    Biała stalówka np. 17 cali z młodszego merca i do tego czerwone driftowe śruby.

  70. Stalowe kołpaki od W123 na stalowych felgach. Stalcepcja, musimy zejść głębiej!

  71. tylkospoko

    Dziś szukając w InterMarche butelki Imperium Prunum, widziałem specjalne trytytki do kołpaków. Były szare, a na opakowaniu były kołpaki.

    I teraz w związku z tym plan C: Pożycz od Lenimira Gniewca SŁONECZKA z Madzi i przytrytkuj do okulara. Proszę!

  72. Notorious

    Kołpaksy! Są mega stylowe i trochę grzybowe. Czyli w sam raz do okulara 🙂

  73. Idź za głosem Leniwca, dobrze prawi – te same miałem linkować. Do tego wysoki profil opony i nie może być lepiej.

    Ewentualnie zwykła stal z ET bardziej w stronę 0. Wtedy każdy starszy MB w sedanie wygląda jak gablota z filmu kryminalnego klasy B i to jest wspaniałe.

  74. Serio? Jest tyle aftermarketu… na palcach jednej ręki mozna policzyć seryjne felgi ktore wygladają dobrze na dedykowanym aucie… a tak apropo to opcją numer 1 jest ciezko trafić na otwory… Tak samo tymi cholernymi „czołgami” z audi, jeszcze najlepiej jak sie tarcza przekręci, bo oczywicie nie szło dać śrubki….

    Jak już na chama chcesz brzydkie felgi to najlepiej stalówki bez kołpaka

  75. Pifkoful

    Poliftowe miały 205/65/r15. Zostawił bym te co są(tylko należy im się porządne szorowanie . Inne wycudowane pasują do okulara jak świni siodło (przepraszam losze)

  76. No przecież oczywiste że kołpaki z tesco !! nic innego się tu nie przyjmie do tego ‚dizajnu’;) No i nie ukrywajmy o stylówę trzeba dbać więc najlepiej takie ze wstawkami z plastikowego złota. Zazdrość taksiarzy bezcenna;)

  77. To co miałeś. Tylko odmalować trzeba. Po pierwsze auto i tak ładne nie jest, a to co masz do niego pasuje. Po drugie. 15 są wygodniejsze. Po trzecie są tańsze.

  78. Tylko i wyłącznie alu porysowane o krawężniki (moja żonka może takie wykonać)koniecznie opony z wystającymi drutami na zimę wiadomo lepsza przyczepność ewentualnie stalówki ze szrotu pasujące stanem do profili zamkniętych w mietku do tego może takie kołapki dzwoniące jak w polonezach były

  79. Bierz 8 loch ,klasyka dobra robota ,dużo rozmiarów ,cena i na okularze pasuje

  80. Noooo kołpaxy wyglądajo lepi od alu.

    Przepiękna ankieta, ze śmiechu mi zwieracze OCZNE puścili 🙂

  81. Tobiasz Topyla

    Ciulu! Proponuję kołpaksy na fabrycznych stalakach. Dlaczego? Bo prosto jest zbyt prosto – Stalowe są wystarczające! Kola z Aluminium są bardziej wrażliwe na uszkodzenia, są droższe i często są nawet cięższe niż proste felgi stalowe. Ostatecznie jest to optyczna wartość dodana, moim zdaniem felgi aluminiowe tylko jeden plus że nie wymagają częstej konserwacji.

Comments are closed.