Pytania i odpowiedzi #1 EDYCJA JAPOŃSKA

Cześć

Wszyscy robią Q&A. Złomnik robi PiO: pytania i odpowiedzi. Zebrałem ostatnio trochę pytań. Odpowiadam na 10 z nich poniżej. Najpierw jednak obejrzyjcie sobie film, bo może znajdziecie już w nim odpowiedź na to, co Was interesowało.

teraz wersja pisana:

oxej
23 stycznia 2018

Ja mam sporo pytań odnośnie prototypów przewijających się przez strony:
Co się stało/dzieje z ‚tajemniczym prototypem’ z jednego z odcinków na youtube?

Czy wiesz coś na temat dalszych losów syreny 607?

Ktoś ze Stada Baranów szukał kiedyś, co się działo dalej z 607. Nic nie wiadomo. Jeśli natomiast chodzi o tajemniczy prototyp z jednego z odcinków na youtube, to rzecz jest mi doskonale znana, samochód nadal stoi zamknięty w garażu pod Warszawą, z właścicielem nie widziałem się już jakiś czas, ale jest to prawdziwy pasjonat tego typu produkcji. Ma cztery polskie prototypy. Tak że nie ma miętko. Jak się tenże prototyp w końcu zrobi, to go pokażę.

Łukasz
23 stycznia 2018

Czy miałeś jakieś zaskakujące sytuacje podczas testowania samochodów lub oględzin samochodów z drugiej ręki do artykułu w..no tam gdzie pracujesz…?

Miałem ich dziesiątki. Znana jest historia o tym, jak mój kolega, który robi zdjęcia do naszych artykułów, otworzył w autokomisie drzwi do jakiegoś samochodu i one odpadły i walnęły w żwir na ziemi. Ale to to nic. Wzięliśmy raz z komisu Toyotę Matrix. Napisane było na niej AWD, więc pojechaliśmy na szutrową drogę nad Wisłą, żeby zrobić zdjęcia jak rusza z czterech kół. Po drodze trzeba było przejechać przez wertepy i pokruszoną nawierzchnię betonową. Oczywiście samochód zawiesił się miską olejową nad wybojem, ale ja odważnie daję gazu, no bo przecież tył nas jakoś wypchnie z tej opresji. Guzik – nie wypchnął. Wysiedliśmy i patrzymy pod auto. No przedni napęd jak ch…. W końcu jakoś wypchaliśmy tę Toyotę (unieśliśmy ją na lewarku i nasypaliśmy kamyków pod koła przednie). Dojechaliśmy do komisu i mówimy: tu jest napisane AWD, a to jest przedni napęd. A gość z komisu, znacie go z moich opowieści, mówi na to – ej, miastowe mądrale, AWD to jest wersja wyposażenia. A wiecie co to znaczy? Że to jest ten wzmocniony!


Borówka
23 stycznia 2018

Co Złomnik uważa o XG350 i Opirusie?

Nie mogę przekonać się do koncepcji V6 + FWD. To jeden z powodów dla których nadal nie kupiłem sobie Toyoty Camry. Poza tym do tego nie ma żadnej części. Z mordy oba wozy bardzo mi się podobają.


Wojtek
23 stycznia 2018

Czy wpis ze Złomnika o markach, które znikną do 2020r. jest aktualny? Jakieś zmiany, czy czekamy jeszcze 2 lata?

Na razie mamy 2018. Poczekajmy do 2020. Wtedy się okaże, jak bardzo nie miałem racji.


Rekinojad
23 stycznia 2018

Co poczniemy gdy zabraknie ropy?

Poumieramy z głodu i w wojnach – żadne OZE nie utrzymają ośmiomiliardowej populacji świata. Zamiast rozwoju nastąpi zwój do poziomu z XVIII wieku. To tyle ile jesteśmy w stanie osiągnąć bez spalania węglowodorów. Średnia wieku ludzi spadnie do 50 lat. Żyjemy w czasach największego prosperity w dziejach ludzkości, które już nigdy nie powróci. W roku 3018 będziemy zjadać korzonki i wiewiórki.

oxej
23 stycznia 2018

W jaki sposób do Polski są ściągane samochody chińskie? Coraz więcej na naszym rynku pojawia się brilliance i ciekawi mnie, jak udaje się je zarejestrować. Jest to proceder legalny, czy wykorzystuje się powszechnie znaną niewiedzę urzędników i rejestruje się je jako coś zupełnie innego?

Brilliance ma oficjalną homologację w Niemczech i Holandii, więc nie trzeba żadnej niewiedzy urzędniczej. Sprowadza się je jako każde inne auto z Unii Europejskiej. Sporo chińskich marek ma europejską homologację: Gonow, Huanghai, Great Wall, DR Motor, nie wspominając o markach jednośladów.


Tora
23 stycznia 2018

Dwusów w Sabie ma coś wspólnego z dwusuwem Wartburga czy DKW ?
Sienna z silnikiem 3.5 ma wtrysk bezpośredni? Można ją gazować?

Dwusuw Saaba jest kopią DKW. Wszystkie europejskie dwusuwy są kopiami DKW.
Sienna z GR-FE – można gazować, nie ma wtrysku bezpośredniego. Ale gdzie włożysz butlę?


punky
23 stycznia 2018

Co sądzisz o fordowskim V6 wkładanym do Land Rovera TDV6. Czy to ten co się palił po ostrej jeździe , jakie ma wady?

Ten silnik jest straszny w swoich początkowych odmianach, tzn. głównie jako 2.7. Źle znosi długotrwały wysiłek. Problemem nie jest tutaj długotrwała jazda na wysokich obrotach, bo do tego silniki są przystosowywane w fabryce. Rzecz leży w nadmiernej masie Disco 3. Nie można tak ciężkiego i kanciastego samochodu jak Disco, i o takiej powierzchni czołowej, zasilać silnikiem 2.7 i jeździć nim bardzo szybko, bo opór powietrza jest potworny. Tu potrzebne jest co najmniej V8. Poza tym 2.7 TDV6 cieknie paliwem. Należy trzymać się z daleka od tego zakażenia albo kupić SDV6. I NIE JECHAĆ TYM 180 km/h po autostradzie. Uwaga, darmowa wiedza: z takimi wyjątkami jak Porsche czy Corvette, ŻADEN samochód nie trawi piłowania dwie paki po autobanie. Nie ma ludzkiej siły. Widziałem pomordowane silniki przy 100-150 tys. km i to 3.0 TDI, a nawet 4.2 TDI w jakimś Q7. Co się stało? No pan mówi, że przecież zawsze zmieniał olej. A jak pan eksploatował? No normalnie. Przyczepa z jachtem na hak, wbijamy na A1 i nad morze, prędkość przelotowa 180 km/h. NIC TEGO NIE WYTRZYMA!!!!


Aremberg
23 stycznia 2018

Czy jest możliwe, że brodata młodzież w głupich czapkach i obcisłych spodniach, będzie w przyszłości ciamkać nad samochodami Daewoo, tak jak robi to dzisiaj wobec produktów samochodowych FSO i FSM sprzed ~1990 roku?

Tak. To już się dzieje.

Fabrykant
24 stycznia 2018

Jeszcze jedno pytanie. A myślałem że już nie będzie.
Czy masz jakieś wykształcenie muzyczne? Czy to tylko samouctwo?

Nie mam. Ja w ogóle nie mam żadnego wykształcenia. Magister politologii to nie wykształcenie, to zawód… dla rodziców.

Tagged: Tagi:
  1. Z tym zainteresowaniem Daewoo, które już się dzieje to jestem zaskoczony. Ostatnio sąsiad się mnie pytał czy nie chcę Nexii za 600zł ale zrezygnowałem bo samochód był już znacznie zgniły i długo stał nieruszany. Swego czasu chciałem kupić sobie na dojazdy do pracy Tico albo Matiza ale o dobre Tico to już jest ciężko a Matizy to już nie moja bajka. Ostatnio był jeden ładny Matiz za 1300zł to nawet tygodnia nie wisiał ale nie wiem czy jednak rynek ten nie jest spenetrowany przez skupy złomu…

  2. niet, pan, nie przez skupy złomu, nam nużno nazad jechać w Ukrainu

  3. „brodata młodzież w głupich czapkach i obcisłych spodniach”

    Musze to wyryć w kamieniu i postawić na biurku 🙂

  4. Volvo d5 2003 lata po autobanie 180-200 km/h, bez przyczepy, za to z pasażerami i pełnym bagażnikiem. Ma teraz 400 000 przebiegu i nie chce się poddać, tylko co jakiś czas trzeba wymienić jakąś uszczelkę, jak to w starym gruzie.

  5. 2003, to jakie ono jest wysilone w porównaniu z Q7 z 2016 r.? odpowiedź – bardzo mało

  6. dzierżą, dzierżą aż zdechną.
    30 000 km bez wymiany oleju, z tego 20 000 km po autobanie z gazem w podłodze
    odpowiedz sobie sam

  7. Piękna kolekcja mogłaby być, Kadett E, Pontiac LeMans, Daewoo Nexia…

  8. Cham w Audi

    A właśnie, czy tego Lexusa udało się ostatecznie uratować?

  9. Siennę gazuje się bezproblemowo, butla w bagażniku, nie chowa się jedno z siedzeń tylnego rzędu. Taka sienna zrobiona przez nas jeździ bezproblemowo od ponad 3 lat i nie chce przestać 🙂

  10. Szachermacher

    Co sądzisz o Audi C4? Youngtimer czy zwykły codzienny wół?

  11. Bartosz Cieliński: masz rację, ale inżynieria emblematowa to przypadek, gdy jeden koncern sprzedaje dwa swoje modele pod różnymi markami, ewentualnie jeżeli jeden koncern pożycza jakiś model od innego koncernu i sprzedaje go pod swoją marką.
    Taka sytuacja nie zachodzi w przypadku kei-vans. Wszystkie kei-vans to zarazem to samo (bo takie są przepisy) jak i coś innego. To nie jest tak, że Suzuki zrobiło Every a wszyscy sprzedają produkt Suzuki pod własnymi markami. Wszyscy producenci podjęli wspólne wysiłki w celu opracowania kei-vana zgodnego z wytycznymi. I oto on. To jest raczej wspólne przedsięwzięcie narodowe a nie badge-engineering.

  12. Z tymi kei-carami to chyba było tak, że niektórzy producenci się dogadywali między sobą i pewien stopień badge-engineeringu tam był (abstrahując od podobnego kształtu). Zresztą nie tylko w kei-carach – bodajże jakiś czas temu na przykład Mitsubishi sprzedawało duże Nissany pod swoją marką.
    Ale dość dawno temu się tym interesowałem, więc może się zmieniło. Choć biorąc pod uwagę warunki panujące na rynku – nie sądzę.

  13. Pawian123

    Zrób listę, zrób ! Zobaczymy jak naprawdę jest z nowymi modelami. A druga sprawa, Złomnik myślał o Audi A4 ???//?!!!!! wtf??? Kiedyś o A2 ale to jestem w stanie zrozumieć.

  14. Ale zaraz zaraz, przecież w Camry są uczciwe R4 z serii S. To nie jest żadne wytłumaczenie!

  15. johnykefir

    Zrób listę.
    Pytanie do drugiej tury PiO:
    Wspominałeś o zmianach na stronie, więc jakie to będą zmiany?
    Czy złomnik wraca do pełnej formy?
    No i najważniejsze:
    Kiedy nowa książka?

  16. Pewno sąsiedzi/ koledzy śmieją się że starymi nieprestiżowymi gratami się tłucze i cisną że im poważanie na dzielnicy zaniża.
    Smutne ale prawdziwe :-/ Znajomy miał zadbanego starszego Citroena. Nie pamiętam już jakiego. Może ZX, a może nie. Nieważne. Pod wpływem ludzi zmienił na corollę.

  17. autor logo c&g ;)

    Idź Pan Złomnik tak dalej, naprawdę dziko fajnie by było, gdybyś mógł utrzymywać się tylko z tego. PiO: ultraciekawe, realizacja miodzio, chcę więcej.
    Było dodać, że nic z tych NOWOCZESNYCH (zbyt wysilonych) ścierw latania 200 po autobahnie nie wytrzyma. Dla mnie fenomenem jest 3.0d ładowane do BMW E39. Jazdę autostradową wytrzymuje świetnie, a pali przy tym jakby auto ważyło połowę mniej o_0
    Ranking nowoczesnych mnie nie interesuje, Twoich czytelników bardziej by interesował (vide co na taxi po 2000):
    -ranking aut rodzinnych po 2000
    -ranking busów po 2000
    -ranking terenówek po 2000
    -itd… Czyli co używanego w danym ‚segmencie’ warto kupić, bo nowe to wiadomo, że shit 😉

  18. Marek Jarosz

    Czytałem artykuł o „taniej nówce na taxi”, padło na Logana 1.2 75 + LPG, w opcji był też C-Elysse, ale to już drożej.

    A jak nie nowy, tylko używka po 2000, to Passacik B5 FL oczywiście. A jak na bogato to Audi A6 C5.

  19. e, A6 C5 ma ch…we zawieszenie, ciągle coś stuka, dupa nie jazda taką taryfą

  20. rozynant

    Jakie auto z segmentu aut małych zakupić ojcu, rocznik 37 (ojca, nie auta), wyznaczniki dwa: budżet 10 K PLN i wysoka pozycją za kierownicą (patrz Opel Agila/ Suzuki Wagon R)
    (czyli łatwość wsiadania, bo wysokie; i łatwość bujania po wiosce, bo krótkie)

  21. Zrób tą listę.

    Co do pytań to się powtórzę trochę:

    1. Najlepszy według ciebie jaktajmer dla młodego kierowcy na pierwsze auto?
    2. Na złomniku i poznajemy samochody było już chyba o wszystkim. Osobówki, dostawczaki, ciężarówki… Ale nie pamiętam żadnego wpisu o motocyklach i skuterach. Czy wpis z tej tematyki ma szansę się kiedyś pojawić u ciebie?

  22. Chciałbym powiedzieć, że autentycznie czuję się zawiedziony. Miniaturka filmiku, przedstawiająca Lexusa, sprawiła, że pomyślałem: o, Złomnik uwzględnił moje pytanie o losy Lexa. Już chciałem pisać do znajomych i zachęcać do oglądania, ale najpierw musiałem zaspokoić ciekawość. I co? I nic! No jak to tak? Teraz już nie można zostawić tego bez odpowiedzi.
    Pozdrawiam 🙂

  23. Pytanie ode mnie:
    1. Co ma wspólnego samochód Crosley z Micrą K12 i dlaczego o tym jeszcze nic nie napisałeś?

  24. dr. kamil

    Chyba powinna powstać lista aut, którymi można non-stop latać 2 paki po autobanie. Okolice 2000 r. oczywiście 😉

    BTW (albo raczej WTF): Seat wyodrębnił nową markę – Cupra. Incepcja badge engineeringu?

  25. KIEROWCA

    Audi A4 to syf jakich mało. Raz, że posadzone to na aluminium, pójdzie sworzeń to wymieniaj cały wahacz za 180 zł. Wspomaganie tak silne, że samochód lata po drodze, głęboko osadzone pe… geje, do wszystkiego trudno się dostać, np. zdjąć tapicerkę tylnej klapy w combi. A jest to na jakiś debilny mikroprzełączniczek zamiast normalnie ze wciskanym zameczkiem.
    W Kętrzynie i okolicach jest to swego rodzaju symbol prestiżu i awansu społecznego. Mam kilku kolegów jeżdżących tym wynalazkiem i częściej stoi to na kanale od mojego Poloneza Caro.
    No ale wiadomo, to Audi, ma swoje humory, to ma prawo się zepsuć bo nie wiadomo ile miał w Niemczech najechane, kupuj Audi, najlepszy samochód. Das Auto.
    Mam ich w d…

  26. Marek Jarosz

    Citroen wcześniej wyodrębnił DS, Ford pewnie wyodrębni Vignale, to Seat też może.

  27. dr. Kamil

    @Pawian123 Z Seatem? Oczywiście, że na poważnie: cupraofficial.com
    Logo jak z filmu SF, markę promują tańczący afro-amerykanie, wszystko się zgadza.

  28. A ja mam gupie pytanie, bo przeszukałem cały internet i nic… Lexus LS400, przedliftowy: tylne siedzenia się nie składają. podłokietnik tak, ale nie ma prześwitu: czyli nie włożysz nart / deski do środka. Czy jest jakikolwiek sposób żeby to przerobić?! Czy zostaje tylko bagażnik dachowy?
    I drugie pytanie: powstał sobie prototype Toyoty SFR. Małe auto, 1.5 l., wolnossący, napęd na tył, coupe, ale z tylnym rzędem siedzeń i dużą klapą – czytaj z jakąkolwiek przestrzenią bagażową. Genialne auto. Miało wejść do produkcji, ale nie wejdzie. Jak się autorze zapatrujesz na przyszłość? Czy takie samochody są już martwe, nie ma szans na ich produkcję? Za mało prestiżu?
    No i ostatnie: czy Autor jeździł kiedyś Suprą A70, najlepiej z turbo? Przymierzam się, ale opinii o tym aucie jest bardzo mało. Zdrowych egzemplarzy jeszcze mniej, a to jest taki zapomniany samochód…

  29. StefanKawalec

    Tak jak nie jestem faunem filmików, to idzie Ci coraz lepiej.
    Jestem pełen podziwu dla ogromu wiedzy, tak na marginesie.

  30. PiO:
    Ponieważ już co nieco przetarłeś szlaki, powiedz nam proszę ( mężom o mniejszym stażu) jak rozmawiać z małzonką, jak to zrobić żeby wzrosła jej tolerancja na graty i żelazo? probuje juz druga zimę kupic jakis glupi skuter i boję się reakcji żony bo mam zakaz kupna . Oświeć nas Guru swoją mądrością.

  31. leh81: Wiesz, że to jak o tym pogadać zależy od konkretnej osoby. Ja np. o tym, że chciałbym sobie kupić jakiś samochód bez sensu gadałem mojej żonie lat kilka (jeszcze gdy nie byliśmy małżeństwem 😉 ale zawsze miałem inne wydatki. Jak już znalazłem grata to przyjęła to z ulgą bo wiedziała, że przestanę w kółko o tym jej mówić i była nawet zadowolona. Jest tylko jeden warunek – sprawy gratów jej nie interesują i nie chce być nimi wożona (serio – jak jadę gratem do/z pracy i mógłbym ją po drodze odebrać to i tak jedzie kolejką albo autobusem! Ale to jest jej wybór). A, i ze względu na zbieg okoliczności chwilowo mam dwa graty i to też przyjęła już na miękko. Ja mam o tyle komfortową sytuację, że moja żona też ma różne zainteresowania, które w sumie kosztują chyba nawet więcej niż moje dwa graty razem wzięte więc ciężko byłoby jej skutecznie oponować.

  32. Odpowiem koledze Daozi : mam Lexusa is 250 2007r, tez nie składa się kanapa. Przez dziurę w podłokietniku mieszczą się dwie pary nart w pokrowcach na styk, reszta sprzętu do kufra.
    PS raz w miesiącu robię tym 1000km po A4, przelotowa 180-200, ok 3500obr na silniku i nie bierze grama oleju (jeszcze).

  33. @rozynant [auto dla ojca ’37r.]: Fiat Panda 2. gen.
    Tylko zalecam ostrożność gdyż auto masowo kupowane było przez firmy więc stan techniczny może być różny. I sporo egzemplarzy jest bez wspomagania. Za to wybór części – bajka.

  34. Pawian123

    @Dr. Kamil. Dzięki. No chyba świat się kończy. To pewnie będą auta dla „brodatej młodzieży w głupich czapkach i obcisłych spodniach” z silniczkami 3 cylindrowymi tri turbo o mocy do 160 KM za to z podgrzewanymi miejscami na latte ze starbucksa i srajfonami w zagłówkach. O wyglądzie na wpół rozdeptanej cytryny.

  35. @Kosta: no właśnie, ale IS 250 ma dziurę w podłokietniku, a LS 400 jej nie ma! I stąd pytanie czy idzie coś z tym zrobić, ciąć ścianę grodziową może? Tu często ludzie piszą o grzybopatentach, pomyślałem, że nic nie kosztuje popytać.

  36. Lordessex

    „Brodata młodzież w głupich czapkach i obcisłych spodniach”, tekst pierwsza klasa, mało nie spadłem z krzesła :-P!!
    Powinno się jeszcze dodać z odsłoniętymi kostkami przy -10.

    @Pawian123: Bo sami wyglądają jak wpół rozdeptana cytryna.

  37. szukam zastępstwa dla kia pregio, mam brygadówkę z 2003 i niby mi wystarcza mało pali …. ale ruda szmata …. ta nowsza ma już silniki 2,5 z turbo i rdzewieje tak samo, wymarzone l300 są drogie i szkoda ich ciórać…. nie chce robić kariery i średnio pasi mi t4 … jak żyć … co kupić do max 10k ?

  38. damianyk

    1. Jakie samochody miałeś do tej pory?
    2. Ile jeszcze mam czekać, aż moje S40 z 1998 r. stanie się ciekawym jaktajmerem? Czy nastąpi to prędzej niż zeżre go rdza?

  39. Czy E39 będzie jaktajmerem jak Sebastiani przesiądą się na E60 i E90? Bo nie wiem czy mam trzymać .

  40. Pawian123

    @Lordessex
    Tekst nie mój. Zapożyczony z któregoś pytania powyżej. Chyba O Daewoo. Też mi się spodobał 😉 Dobrze, że dopisałeś o kostkach. Nie należy o tym zapominac 🙂

  41. benny_pl

    kurcze, zapomnialem zapytac… Zlomniku czemu wlasciwie nie lubisz Opli, tak serio? bo ja tez nie lubilem, ale tak chyba tylko bo trzeba czegos nielubic a seat czy reno jest oczywista oczywistoscia, i bylo tak puki tescio nie kupil Astry ktora ma juz z 8 lat i prakrycznie nic sie nie popsulo i tak ja polubilem ze sam mam teraz 2 Astry i Kadetta 🙂 zgadza sie, sa nudne, i zwyczajne, ale nie sa brzydkie ani nie jest to dziadostwo

  42. @ Sp
    jak masz uszanowane i nie pognite to już za chwilkę, już za momencik będzie jaktajmer. Jeżeli nie już… Za zdrowego polifta trzeba już okolice 20k wyłożyć, więc to już ten czas.
    Żelazo ma bardzo dobrą opinię, więc popyt będzie. Jak nie nasz, to z UA.
    Ja jeszcze kolejne 2-3 lata będę ujeżdżał polifta, potem się zobaczy.

  43. Pawian123

    @benny_pl
    Dołączę się do Twojego pytania. Może nam napisze. Ople są przecież spoko. Taka Astra Coupe/ Cabrio Bertone bardzo mi się widzi. Przecież było bardzo dużo fajnych modeli i naprawdę nieźle zrobionych jakościowo. Stare Ople jak Commodore i Kapitan też super. Jeden był u mnie w rodzinie. Coupe Super bryka. A czemu Renault i Seat oczywistą oczywistością i w jakim znaczeniu ?

  44. Jeśli Szanowny Autor decydowałby się na test jakiegoś jednoślada polecam Routera Bassę/Torosa F-16. To tym małym bzykom na kołach 10″ zawdzięczamy powrót skutera nad Wisłę. Bassa (i dziesiątki jej klonów, brandowane przez firmy z całego świata są dla obecnych Polaków tym czym maluch w latach70.

  45. Jestem rocznik 90 (więc chyba już nie młodzież) i muszę przyznać, że taką tłusto wyposażoną Leganzę bez rdzy to bym chętnie podjął.

  46. @radarro
    No właśnie mam uszanowanego i nie pognitego polifta ( większość życia jeździł we Włoszech ) . Za mojej kadencji zaczęły się kończyć termostaty, wtryski, nivo, zawieszenie i wiele innych rzeczy przy których naduzywalem słowa na k. Wszystko zrobiłem, więc chyba nie opłaca mi się go pozbywać. Chyba też poczekam jeszcze , albo go zostawię i kupię jakąś Renówkę do przemieszczania się .

  47. @Sp – e39 będzie jaktajmerem tak samo jak wszystkie poprzedzające je BMW. Jedną z przyczyn są właśnie same sebixy, które skutecznie zmniejszają ich liczbę na drogach. 😉
    Masz ładny egzemplarz, to trzymaj, tańsze już nie będą.
    Miałem okazję trochę pojeździć e39 i f10 i oboma jeździ się bardzo podobnie (czyli świetnie), nowsze serie 5 mają tylko więcej gadżetów. Ogólnie moim zdaniem e39 to jeden z najbardziej udanych modeli marki.

  48. @nudny
    Tu masz rację, E39 jest bardzo solidnie wykonane, naprawdę dobrze wyciszone, ale co najważniejsze dużo napraw można wykonać samemu i z diagnostyką nie ma kłopotu.
    Chociaż nie mogę zdiagnozować przyczyny drgań przy prędkościach autostradowych. Większość przyczyn wyeliminowałem, układ napędowy raczej odpada bo na luzie drgania nie ustają . Fora już przejrzałem, a propos for BMW, są z pewnymi wyjątkami bardzo merytoryczne.

  49. Mnie bardzo ciekawi co się stalo z tym lexusem LS wytarganym z zieleni. Jezdzi?

  50. Sp – przeciez na luzie wał cały czas kręci, wyważałeś?

  51. @C
    Wał raczej odpada, drgania są gdzieś z przodu, odczuwalne na kierownicy. Może to piasty? Chyba że drgania przenoszą się z wału na przód. Przy 120 jest spokój, 140-150 już zaczyna drgać i czuć je wyraźnie na kierownicy. Chyba gdzieś tam w odmętach internetów jest instrukcja serwisowa BMW w której te tajemnicze drania są opisane wraz z procedurą jak je sklasyfikować.To auto trochę serca jednak potrzebuje

  52. @ SP i C.
    ja przez 4 lata i jakieś 80kkm sporo zdążyłem już wymienić, temat rzeka. Dbam o auto, wkładam walutę jak trzeba, ale jednak dalej go traktuję jako „do jazdy” a nie obiekt kultu 🙂 pomimo fajnej wersji.
    U mnie wadliwa piasta z przodu krzywiła momentalnie tarczę, ale nie wpływała na stabilność jazdy. Weź go na dobry szarpak, zacznij od ciśnienia powietrza i dobrego wyważenia kół, a potem myśl dalej.

  53. @radarro
    Dzięki, na szczęście to nie jakaś Miura żeby na nią chuchać i dmuchać , też dużo jeżdżę – w 2,5roku zrobiłem 90 tysięcy km, a że dużo jeżdżę po trasach ( głównie po ekspresówce ) to ten zakres prędkości gdzie drgania występują jest dość przydatny. Zacznę od kół, pozdro.

  54. @Sp – teoretycznie tak, ale jezeli nie sprawdzales walu to mysle ze warto to zrobic, koszt ponizej 100 pln. Sprawdzales tez gumowy lacznik walu ze skrzynia?

    Poza tym tak jak mowi kolega radarro, sprawdz cisnienie i wywazenie kol.

  55. Ciekaw jestem opinii gospodarza nt Hjundaja (aj)jonika klasycznej hybrydy w roli „wozu do miejskiego wożenia tyłka, dzieci i bagażu” jak i fury dla złotówiarza.

    pozdrawiam!

  56. bimbrowniq

    Jak myślisz dlaczego Mazda zaprzestała produkcji silników V6 o małych pojemnościach np. 1.8 montowanych w MX-3 lub 2.0 z Xedosów?

  57. @C. , radarro
    Po ponownym wyważeniu kół, drgania znacznie ustały ale wciąż są odczuwalne – choć może się czepiam i jestem przewrażliwiony. Łącznik elastyczny wymieniłem w zeszłym roku, więc to raczej odpada . Póki co nabijam kolejne kilometry, bywajcie 🙂
    Btw. Też mam pytanie do Pana Zbigniewa, skąd bierzecie auta umieszczane w dziale używane w wiadomym tygodniku? Wiem, że pytania miały być w komentarzach pod filmami ale nie jestem zalogowany na jutubach i fejsach , jak część odwiedzających to miejsce zapewne.

  58. Zbyszku, super kontent! Jestem kontent.

    Moje pytanie:
    Czy warto pchać się w zakup Subaru Forestera II 2.0 T? Są stosunkowo tanie w Szwajcarii z rynku wtórnego, stąd pytanie.

    I bonusowe – jakie są Twoje 3 ulubione kawałki z polskiego rapu?

Comments are closed.