Miks korfucjański (dodatek) i podsumowanie roku 2017

Jak ktoś słusznie napisał w którymś komentarzu, co to jest za poznawanie samochodów jak wrzucam link do jakichś fotek (w tym przypadku zdjęć z Korfu Macieja Hryniewicza) i nie podpisuję tego szmelcu widocznego na fotkach? Racja. Zatem do miksu greckiego z poprzedniego wpisu dorzucam krótki miks korfucjański, czyli najciekawsze zdjęcia z tego albumu —> LINK z podpisami co jest czym. Po miksie będzie podsumowanie roku 2017 i inne takie tam.

Nie ma co czekać. Graty same się nie podpiszą.

Ten dziwny samochód z sześcioma lampami po lewej to Citroen Visa w jakiejś bogatej wersji, ale dodatkowe lampy to już kastomowa robota.

Mitsubishi Forte – poprzednik modelu L200. To jest I generacja po lifcie, model roku 1983.

Toyota Corolla i Mercedes MB100D

i Mercedes serii L3500 – najpopularniejsza europejska ciężarówka lat 50. ubiegłego wieku.

Jestem cały mokry, ale już się suszę i rozpoznaję – Lancia Appia seria III

Teraz japoński złom. Suzuki Alto SS80

Daihatsu Cuore L60. Miałem takie. Dwa.

Włoska ciężarówka OM. Ciężarówki OM (Oficine Mecaniche) przez lata nazywały się od małych zwierzątek: Lupetto, Leoncino, Cerbiotto. Tu już późny egzemplarz produkowany przez Fiata, pozbawiony całego uroku.

Mazda B1000. Auto nie występujące w naturze. No chyba że w Grecji…

Ten pickup po lewej to Hilux, rok produkcji ok. 1976

Zastava-Yugo Skala Pickup, czyli po prostu Zastava 101

Nie jest to Mitsubishi ani Mazda. Jest to Ford Courier II. SERIO

Trudno w to uwierzyć, ale jest to Morris Marina Pickup. Naprawdę trudno znaleźć jego zdjęcia nawet w google w wersji z kierownicą po lewej.

I znowu Nissan Junior, tym razem jako beczkowóz.

Mini Moke – pojazd plażowy na bazie Mini

Datsun Pickup – auto produkowane do 2004 r. na różnych egzotycznych rynkach. Bazuje na Sunny z lat 70. Napęd oczywiście na tył.

Ford P100

I Opel Kadett B Caravan

Ten samochód jest endemiczny dla Grecji. Nie znajdzie się go już zapewne nigdzie indziej na świecie – no może jeszcze w zachodniej Ameryce Południowej typu Chile czy Peru. To Hyundai Pony pickup pierwszej generacji – z tylnym napędem.

Zwłaszcza na tym zdjęciu widać, jak dużo pierwsze Pony zawdzięczało Fordowi Cortinie – proporcje, koła, niektóre elementy nadwozia.

Najciekawszy strzał z tego miksu to zdecydowanie MCW Metrocab – angielska taksówka, która przyjechała na Korfu, żeby tu zgnić. Samochód co do zasady zbudowany jak ciężarówka – nadwozie na ramie (laminatowe), silnik 2.4 diesel z Transita. Zewnętrzna galanteria pochodziła od Forda, wnętrze w większości od Austina Montego. Firma MCW (Metro Cammell Weymann) trzykrotnie zmieniała właściciela w trakcie produkcji Metrocaba w latach 1987-2000. Od 1989 r. należała do Relianta, w 1991 r. kupił ją Hooper (od limuzyn), w 2000 r. – konsorcjum Kamkorp.

—————————————————————–

A TERAZ PODSUMOWANIE
Był to niewątpliwie bardzo dobry rok pod wieloma względami.
Po pierwsze – udało mi się pojechać na Kubę i zdokumentować szczegółowo tamtejszy złom. Z tej wyprawy powstaje książka – album podróżniczo-motoryzacyjny „Kuba – wyspa gratów”.
Po drugie – udało mi się wydać książkę „Ewangelia według Grubasa”, której sprzedało się, licząc razem papier i ebooki, już 3400 sztuk.
Po trzecie – udało mi się odpalić sklep internetowy SKLEP.ZLOMNIK.PL, gdzie nie tylko sprzedaję swoje produkty, ale też rozdaję całkiem za darmo ebooki, np. taki o ciężarówkach: BIERZ GO ZA DARMO
Po czwarte – nawiązałem współpracę ze spidersweb.pl, gdzie pisuję felietony motoryzacyjne
Po piąte – kupiłem bardzo pięknego busa VW T4 z silnikiem benzynowym, o jakim od lat marzyłem.

Dziękuję wszystkim za odwiedziny moich stron i fanpejdży – tej, a także Złomnika na Facebooku oraz warsztatu Cytryn & Gumiak. Zapraszam na mój Instagram i Soundcloud z moimi piosenkami: LINK

W 2018 r. planuję:
– wydać książkę „Kuba – wyspa gratów”
– wydać darmowego ebooka o moich dotychczasowych podróżach i poszukiwaniach złomu
– wydać darmowego ebooka „Wszystkie marki hiszpańskie i nie tylko” – 100% nowej treści
– wprowadzić radykalne zmiany na tej stronie.

I na koniec teledysk z gratami – bez sensu.

Najlepszego w Nowym Roku!

← Previous post

Next post →

44 Comments

  1. Garwanko

    Wszystkiego najlepszego po Świętach :) No i na Nowy Rok. Z rdzą do przodu!!!

  2. Ociec_Ryzyk

    Tak, to był dobry rok. Nowy będzie jeszcze lepszy!
    Wszystkiego najlepszego dla Wszystkich w Nowym Roku!

  3. Najlepszego w Nowym! I oby zmiany były równie dobre, co owocne.

  4. Sorry ale muszę przypomnieć jedną porażkę
    Poddałeś się w sprawie dostawczaków. Szkoda . Samych sukcesów w nowym roku gospodarzowi i czytelnikom . Na pochybel pseudoekologą „złomy na ulice”

  5. Nie da się zrobić wszystkiego. Ok. połowa z tego materiału znajdzie się w ebooku o hiszpańskich markach motoryzacyjnych.

  6. damianyk

    A jaki silnik siedzi w tym T4? Założę się że ten najmniejszy z gaźnikiem.

  7. benny_pl

    ale fajny tez Ford Courier II! chcial bym takiego, chociaz wolal bym tego Metrocaba – rama i laminatowa buda i diesel z Transita to musi byc niezniszczalne auto!
    a T4 masz moze jeszcze w automacie? :)

  8. Najlepszego 2018!
    A rajdu nie było… Będzie może w nowym roku?

  9. KIEROWCA

    Szczęśliwego Nowego Roku! 😉
    A dla pana Zbigniewa szacun za konsekwencję i wytrwałość w dokumentowaniu, opisywaniu i fotografowaniu żelaza. Prawdziwy pasjonat i człowiek z misją a niestety u większości wraz z osiągnięciem dorosłego wieku i pojawienia się potomstwa zostaje tylko „motoryzacja” pod zainteresowaniami na cv…
    I tak do czasu stania się grzybem, którego już nic nie cieszy.

  10. T4 to chyba już w ubiegłym roku było we wiadomej gazecie ? Białe albo kremowe w wersji Allstar ? Silnik chyba 2.5 115 KM tylko nie pamiętam czy pure gasoline czy z elpidzi.

  11. hycomat

    Złomniku, szanowni współczytelnicy/oglądacze. W teledysku z gratami bez sensu jest piękna yamaha. Co to za model jest?

  12. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku! :)

  13. Zbigniew Łomnik w T4? Toż tego nawet Nostradamus nie przewidział w najczarniejszych wizjach. Nie wstydzisz się jeździć z takim znaczkiem na grillu? Ja bez kaptura I ciemnych okularów to bym do tego nie wsiadł.

  14. Za czarnym Pony, Formana i 125p pickupa widzę… teraz nie zasnę, chcę tam… Z nowym godem :)

  15. Couldell

    Fajny klimat i miksu i teledysku. Łza w oku mi się zakręciła jak zobaczyłem na końcu Omni ode mnie w akcji! 😉 czyli faktycznie służyło do zabawy, jak cudnie! o to mi chodziło

    czekam na kolejne książki

    dostawczaki
    ciężarówki
    wozidła
    niech będą też i zdjęcia gratów

    niech rdza będzie z Tobą w 2018!

  16. Z okazji T4 ja mam prywatne pytanie do Notlaufa/ Admina:) też chcę jakiegoś jangtimerowego taniego busa i to akurat po to by jeździć na Bałkany i do Grecji turystycznie no i chcę coś pancernego co da się naprawiać po drodze w tych krajach…..takie kryterium;) I mam takie opcje: Pugot Expert/Citr Jumpy z XUD 1.9, T4 z nie wiem czym i ewentualnie T3, też nie wiem z czym. Masz jakieś spontaniczne niezobowiązujące refleksje jako ktoś kto zna chyba najlepiej stan motoryzacji w tym rejonie?;) i już jakieś doświadczenie z T4;) może inne sugestie? może ktoś jeszcze coś podpowie? będę wdzięczny;) I najlepszego w Nowym Rokuuu!!!

  17. Niezłe piosenki :) może zostaniesz bardem motoryzacyjnym :)

  18. polobis

    to ja poproszę fotę tej teczwórki – w sumie jest nas tu już dwóch, możemy zrobić zlocik :-)

  19. polobis

    …i dzięki za link do spidera – 21 tekstów, powolutku się przeczyta…
    @benchi – jesteś uczulony na T4, czy znaczek VW?
    Ja np. w żadnym wypadku nie jestem fanem ani tej marki ani tego pojazdu, ale robi dużo więcej niż od niego oczekuję…

  20. radosuaf

    Lancia i Kadett <3.

  21. @polobis – mam wyjątkową awersję do całej grupy VAG i na szczęście zaczynam ten sam objaw dostrzegać u coraz większej grupy ludzi. To już nie ten słynący z bezawaryjności VW co kiedyś, a poziom perfidnego olewania klienta przez tego producenta sięgnął już chyba zenitu. Co do samego T4 to uważam, że niczym szczególnym się nie wyróżnia z wyjątkiem tego, że jest dojeżdżany przez budowlańców do granic możliwości. Zawsze widuję takie dociążone paletą cementu, dymiące na czarno lub niebiesko, gubiące olej litrami, z urwanymi tłumikami i na łysych oponach. Kierujący i pasażerowie w trakcie jazdy wyrzucają przez okna paczki po fajkach i puszki po piwie oraz zatrzymują się w każdym możliwym miejscu na honorowe oddanie moczu. Samo auto nie jest temu winne ale nie robi nic ponad to czego nie zrobiłby inny pojazd tego typu z podobnego okresu, a kosztuje kilkukrotnie więcej.

  22. Super ze wziales sie w garsc, mam nadzieje ze z czasem strona odzyska dawny blask, chwale i wyswietlenia ( i rdze). Nie wiem dokladnie

  23. (Kontynuacja-telefon swiruje) co stalo sie ze zlomnikiem, ale wyglada na to ze wroci w pelnej formie. Na marginesie- czy mozna te Twoje ebooki kupowac z zagranicy? (To za granico jest)

  24. Co to za auto w filmie w 2:00?

  25. a ten po prawej od CItroena Visa to PRLowska wersja Peugeot Roa (paykan zlutowany z budą Peugeot 405) FIAT 1500 z założoną budą od FIAT 125 (bo Polaki za komuny i tak nie mieli czym jeździć to im wszystko jedno będzie) po latach się niewiele zmieniło bo rasowy Polak to pojedzie nawet z kierownicą po nie tej stronie aby tylko cena była za ten rocznik i przebieg :)

  26. benny_pl

    a ja polecam poogladac sobie Rosyjskie ogloszenia motoryzacyjne:
    https://www.avito.ru/rossiya/avtomobili?s=1

    alez tam mnustwo nieznanych u nas modeli, a takze dobrze znanych, po tysiacu liftingow jak chocby Kadett z 2012r:
    avito.ru/belgorod/avtomobili/daewoo_nexia_2012_1190417301

    i inne ciekawostki produkowane bez przerwy :)

  27. hycomat – SR500

  28. benchi – to już nasze trzecie T4. W dupie mam hejterów. Nie ma kariery bez VW T4.

  29. wojtek_

    No więc kupiłem berlingo na dużej lampie, w benzynie prosto od dziadka z niemiec i jest akcja pod tytułem wymiana żarówek w światłach postojowych przednich. Prawa strona poszła gładko, raptem pół godziny+dwie tony zdrowasiek i kurwamaciow…
    Ale lewa to już jest creative technology: wyglada mi na konieczność demontażu zderzaka przedniego po wcześniejszym demontażu kół !?!
    Czy ja jestem w mylnym błędzie? Proszę o sugestie…

    Dziękujemy za wysłanie pytania, został mu nadany numer referencyjny: #180104-004146

    p.s.
    To się do prasy nadaje!

  30. Wojtek: ale ja mam Berlingo sprzed wszystkich liftów. U mnie się wymienia wszystko w pińć minut.

  31. benny_pl

    nawet belke tylna? :) grunt to miec wprawe :)
    jak mialem w Cienkim jeszcze 700tke to uszczelke pod glowica wymienialismy z kolega w 2 godziny do odpalenia i pojechania, bo trzeba bylo ja wymieniac nawet co miesiac 😉

    berlingo pierwsze tez mialem, dziadostwo porownywalne z c15 tyle ze bardziej „cywilizowane” ale elektryka i ta nieszczesna belka tragiczne no i gnije tez strasznie, tylko tego tak nie widac z wierzchu jak w c15
    teraz juz dosc dlugo mam Kadetta Combo 1.6D i uwazam ze jest to jedna z najlepszych budek, blacharka jak na 88r rewelacyjna, tyl na resorach, nawet ten diesel taki „polkolizyjny” bo urwal mi sie ostatnio pasek (pierwszy raz mi sie to zdarzylo, no ale tak to jest jak sie nie chcialo wymienic) to pekla tylko jedna dzwigienka zaworowa (15zl nowa, one specjalnie tak sa zaprojektowane ze maja pekac w razie kolizji bez szkody dla reszty silnika, mozna wymienic bez sciagania glowicy) i nowy pasek zalozylem i jezdzi jak przedtem :)

  32. No i się nie dowiedziałem:( to może uproszę: W takiej Chorwacji czy Grecji łatwiej naprawiać starego XUDa czy diesla z VAGa? też najprostszego bez żadnych turbo wtrysków . Pozdrawiam!

  33. benny_pl

    brunon:
    nie wiem jak jest w chorwacji, ale XUD jesli tylko dbasz o uklad chlodzenia (nie przegrzejesz) i o olej i o pasek rozrzadu, to jest wieczny
    a co do diesli vw to ja mialem jette 1.6D to nie zapalalo wcale ponizej zera, a jak bylo powyzej to jak juz zapalilo to i tak ledwo jechalo, z kolei w 1.9D z metalowa pokrywka czesto pekaja glowice, nie wiem od czego, ale zwykle sa mniej czy bardziej pekniete, a te nowsze 1.9 z aluminiowa pokrywka maja juz te komputerowe pompy wtryskowe ktore sa conajmniej dziwne, ale jak by zalozyc zwykla pompe na linke to moglo by to byc calkiem niezle (one nie maja komor wirowych wiec duzo lepiej zapalaja, tylko chodza bardziej jak traktor, ale komu to przeszkadza)
    ja tam bez wachania wybral bym XUDa, najlepiej w budzie 405tki albo 205tki bo te budy sa najlepiej ocynkowane i nie gnija prawie wogole

  34. xerozzero

    A na jednym zdjęciu Fiat 125p Pickup z długa paką

  35. benny_pl ooooo dziękuję, to już jest jakiś konkret! Właściwie to tego się spodziewałem, też nie ufam tym VAGowskim pompowtryskom a TDI tym bardziej. To ma być pancerny idiotodporny pojazd więc chyba faktycznie XUD. Tylko co do budy to skazany jestem na I gen Peugeota Experta albo Jumpy Citroena bo to musi być bus, żeby woził windsurfingii zapewniał spanie awaryjnie;) Może któryś Boxer/Jumper też miał XUDa sprawdzę sobie i możliwe, że przepiękny J5..hehe

  36. Klakier

    Benny ,oglądałem tą ruską stronkę, złomu od cholery ale i tak mi się Vesta najbardziej podoba no i ta cena ,na nasze tak 25-30 patoli wychodzi za nówkę sztukę.

  37. ignorant

    Vestę można kupić nową salonową na Słowacji czy Niemczech w normalnej dystrybucji, z homologacją, gwarancją i w kredycie

  38. benny_pl

    i ma oczywiscie silnik z Samary :)
    blog-mycar.ru/svezhie-avtonovosti/lada-vesta-universal.html

  39. benny_pl

    brunon: pewnie, ze Expert/Jumpy byly z Xudami, to tez swietne auto i tez ocynkowane, zreszta to to samo co Evasion/806 w wersji osobowej (one sie wszystkie razem nazywaja Eurovan 1, sa jeszcze z tej serii Fiaty ale nie wiem czy one nie maja tych Fiatowskich diesli), tez sa ocynkowane, bardzo fajne one sa, tylko ze one dosc drogie wciaz sa, bo Ukraincy wszystkie wykupuja bo one sa wieczne, berlingo to przy tym straszne dziadostwo, takze taniej niz ok 3tys to ciezko znalesc cos w sensownym stanie

  40. benny_pl

    kto uratuje fajnego klasyka?
    olx.pl/oferta/ford-taurus-3-0-v6-oferta-do-5-01-dalej-niestety-idzie-na-zyletki-CID5-IDqYbqp.html
    bylem wczoraj, ogladalem, na prawde ladny, jedna dziurka tylko mala w progu przy przednim prawym kole, z przodu pogiety tylko pas przedni gorny i dolny, latwo wyprostowac domowym sposobem o drzewo naciagajac pasami, podluznice (nawet ta wystajaca czesc) i fartuchy kol nie ruszone, lekko wgieta maska, blotnik do wymiany. silnik super jak nowy niema wogole nagaru, 70tys mil, chodzi rowniutko, fajne wnetrze
    cena ostateczna 1000zl lub jakies inne sprawne auto na zamiane, pilne – do konca tygodnia. czesci sa na allegro do nich, mam tel do wlasciciela

  41. benny_pl

    ogloszenie aktualne tylko sie czas na olx skonczyl

  42. benny_pl dzięki wielkie, temat Eurowana też zgłębiałem, we włoskiej wersji to dla odmiany była Lancia, chyba Ulysse ale nie wiedziałem jej nigdy na oczy i tak i też podejrzewam, że miała najczęściej coś włoskiego tak jak to jest z Jumper i Boxer vs Ducato. wczoraj odkryłem jeszcze Kangoo 1 FL w wersji long z silnikiem 1.5DCI, ale domyślam się, że to znacznie wrażliwsze na np Albańskie paliwo hehe i wtryski chyba kosztują więcej niż XUDzie? są w nim jeszcze ja jakieś pułapki? Aha i XUD9 turbo to dalej niezawodny silnik?, czy lepiej żyć ze zwykłym wolnossącym? bo trafiają się u nas też Experty/Jumpy 1.9TD na XUD

  43. Klakier

    We włoskiej wersji był Fiat Ulisse i Lancia Phedra

  44. o własnie;)

Dodaj komentarz